Strikka skjørt

God morgen venner.

Det har blitt en del strikking på meg i det siste men nå nærmer jeg meg slutten:))og godt er det for jeg merker det på skuldrane att det ikke er små sokker jeg arbeider med

Det skal avsluttes med 20 omganger ribbestrikk 2 rett og 2 vrang.Etter oppskriften skal jeg fortsette med like mange masker,jeg skal bare bytte ut pinne nr 4 med pinne nr 3 og så skal det vist hekles en snor med fastmasker som skal tres i enden for knytting.Skal tru om det held?noen som kan gi meg en ide til hva som er lurest strikk eller knytebånd.

Ønsker alle mine venner en riktig fin dag.Klem fra Connie

16 kommentarer
    1. Skjørtet ditt blir så fint! Jeg ville nok strikket linning og hatt inni bred strikk, men det er snakk om smak og behag – det ene er like bra som det andre. Så fine unger du hadde med deg ned i fjær. Når jeg ser disse bildene blir det en av disse stundene hvor jeg liker våren. Det er kjempemorsomt å se på disse små som stabber rundt på bare veier. Håper du har en fin tirsdag, kjære du.
      -klem-

    2. Eg strikket meg skjørt i fjor og eg har knyttesnor. Syns det er både dekorativt og praktisk. da får du strammet det som du vil. eg ville gått for det. Men det er jo smak og behag da. viss du skal ha strikk må du strikke en linning og skjule strikket.
      det blir eit tøft skjørt. Ha ein fin dag i regnet

    3. Så fint skjørtet ble, nydelige farger..:) Det skjørtet blir nok lekkert til det meste!
      Vet du om noen nettbutikker som selger strikka kjoler ? Har lyst på noe søtt som er strikket med gjerne blondekanter og hjerter på.. 🙂
      Ha en god dag videre! Klem

    4. Takk for tipset 🙂 Hvis ikke jeg finner får jeg prøve å strikke en selv, det kunne blitt et spennende prosjekt.. 🙂 Det er moro å strikke og avslapende…men jeg er ikke så glad i å følge strikke oppskrifter…

    5. Flink du er, blir misunnelig, kan nemlig ikke strikke jeg:) TAKK FOR KOMMENTAREN DIN, vi har bygget i ett nytt felt, og det er stor interesse rundt disse tomtene og husene som er bygget, Mange nyskjerrige som stadig titter forbi..dette skulle være en interiøtreportasje med litt påskestemning i en lokal avis, bare:) Men morsomt likevel..

    6. Heisann:) Et flott skjørt du strikker Connie,og jeg vil tro det har vært en jobb og strikke. Men jeg ville ha gått for en bred linning og tredd inn en bred strikk,,da sitter det på kroppen,og du slipper og tenke på at tråden går opp. Så tror nok du skal gå for det,,,men smak og behag er jo forskjellig:)

    7. Sv: Vondt skal vondt fordrive, heter det jo, så jeg får bare være tålmodig. Jeg er ikke så flink til å innse at nok er nok, men det er bare muskelsmerter – pga fysioterapi/strømbehandling. Fysioterapeuten mente det skulle holde med ca tolv behandlinger og at jeg skulle være fit for fight igjen da. De første behandlingene er nok værst – etterpå blir det bare bedre :o)

    8. hestiaverden:Hm så det følger med smerte etter strøm behandling?jeg skal til fysio på neste torsdag i brevet fra muritun mener dei eg vil ha godt av strømbehandling på hoftene mine:(ja ja godt å være litt forberedt da

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg