Våre ville dyr

God morgen.Jeg fikk no tvunget meg ut av sengen kl 7.30 i dag også,det er tungt spesielt siden det regner men jeg vil ikke ligge lenger sånn e det bare:))

Det er vist i dei tidlige morgen timene vi får dei beste naturopplevelsane.

På Leira har vi utrulig mange hjort,jeg har ikke sett dem i vinter og det er i grunnen like greit for jeg er litt redd dem.Men spor har det vært i mengder,skulle nesten tru det var grupper på hundrevis av dyr etter spor i snøen å dømme.Så var det dei tidlige morgen timane da,her er mine opplevelser i dag:))







Se på disse to kraftkarene…..

Jeg er glad for att eg får nyte synet fra verandaen:))

Så vart jeg oppdaget:))og da er veien til skogen kort,helt utrulig kor lekende lett dei hopper over gjerdet.

Dette var min start på dagen,en halv time med fin underholdning rett utenfor stueglaset,sett villdyrene leke seg våryre,storbukken tok horna og løftet opp gjerdestolpa og vendte gammel silogras i lufta,dei hoppet som små barn og slost som to sjalu mannfolk bare for å vise seg for alle damene som var mest opptatt av å beite på det lille dei fant av nye ferske spirer,om ikke lenge får vi om vi er heldige få se nye småkalver i vårlek ute på marka.

Ønsker alle en fin dag

8 kommentarer

Siste innlegg