En uvirkelig dag

I dag tok vi farvel med en ung mann altfor ung til å forlate jorda men døden spør ikke den kjem.Det var en vond dag for mange ,min tanker går til dei sørgende .

Da vi kom hjem var jeg tung til sins og trengte å få tankene over på noe annet,hva var vel da mer naturlig enn en rusletur rundt garden og forevige spirende nytt liv.

soleiehoven er her

bregnene ruller ut sine vakre blader

landskapet er grønt,må foresten til å slå plenen til helga

er ikke sikker på hva denne heter men vakker er den,mon tru om det er en akstusenblad?

gjøksyre dekker skogsbunnen

lungeurten dekker fort store tepper med blå og rosa blomster

Navnet på denne liljen står still nå,skal finne navnet innen den blomstrer men det er min yndlingslilje ,vakker også nå før den kjem med blomster



Nydelige kuleprimuler som har forvillet seg i utmarka:))vi har den i 4 lillanyanser og hvitt

Gikk forbi en stor mark full av gullstjerner

perleblomster langs hele husveggen

små blå stjerner

Det var mange sommerfugler som lekte i solen i dag,synd jeg ikke fikk tatt bilde av den sitrongule som jeg såg

Jeg avsluttet turen med å slå av en hyggelig prat med en granne i solveggen.

 

9 kommentarer
    1. Herlige bilder av herlige blomster :))
      Forstår at dagen har vært vanskelig, begravelser er aldri hyggelig, og når unge mennesker dør brått blir ord fattige og det er vanskelig å forstå noen mening. At det er vår og alt vokser og gror letter litt på vonde tanker, livet går videre.

    2. sirdalsrypa/Grete:Det er ikke lett å få tankene bort fra det vonde ikke skjønner jeg hvordan denne familien skal komme seg videre.Det vil nok ta svært lang tid.Husker som ungdom att jeg stakk til skogs hver gang noe gikk meg imot så naturen har gitt meg mye trøst opp gjennom livet

    3. Det er ikke lett å legge til riktige ord på en slik dag, det er alltid trist å ta farvel og ufattelig trist at en ung mann må forlate jorden så alt for fort..Sender over varme tanker til deg og de etterlatte..
      Det gjorde nok godt med en gå tur langs de vakre utsprugne blomster, perleblomster gir meg alltid en god vårstemning.. God klem til deg!

    4. Døden kommer vi vel aldri til å forstå… Og jeg er ikke sikkert på om vi alltid, til fulle, forstår livet heller. Begge deler hører med. På godt og vondt.
      Uansett gjør det godt å se alt det vakre i naturen. Den overflod av liv som vi kan se nå! Den gjør godt…

    5. Skjønner veldig godt at dagen har vært grusom for både deg og mannens familie. Jeg har mistet 4 av mine venner selv med noen års mellomrom som også bare gikk bort i ung alder. Ufattelig trist er det. Men var nok godt for deg og få luftet ut tanker i din deilige hage etterpå:)
      Håper du får en bedre dag i morgen Connie. En god nattaklem til deg:)

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg