Søndagstur

Det er søndag og vi ble liggande litt lenge i dag,jeg brukte lang tid på å sovne da ryggen føltes helt knust.

Jeg er mye bedre nå så det går bra.

Medan vi satt og spiste frokost såg mannen min to store fugler bli jaget av en flokk med måker,vi ble nyskjerrige,så da mannen tok kikkert tok fruen fotoapparatet og ut på verandaen bar det:))

Det var 2 ørn,det såg ut til å være ungfugler.

Etter frokosten ville jeg gå tur der hvor ørnene flaug:))har sett ørn der før og viste hvor jeg måtte være obs på dem:)

Det var opplett ute,skyet men det gikk bra.

Joda jeg møtte på ørn,men innen jeg greidde å finne den på bildeskjermen hadde jo den fløge lengre bort så enkelt var det ikke.Denne var stor og mest sannsynlig en fullvoksen kongeørn

Der forsvant den,jeg får jakte en annen dag:))

Plutselig hører jeg et svare leven og en merkelig litt ukjent lyd litt forran meg,jeg er fortsatt nyskjerrig og rusler stille mot lyden:))

En oter:))og bråkebøttane var selvsagt en flokk med måker

Jeg fulgte oteren en stund men det var ikke så lett da det er litt for mange trær i sjølinja

Kongane på haugen,en bitteliten prosent av måsane som bråker slik,jager både ørn og oter,spiser frokost i utenfor huset vårt hver dag:)akkurat det er ok dei tar jo grådigt for seg av snigler

Men jeg skjønner ikke hvorfor dei er så redde for fruen da,hi hi er vel mindre farlig jeg da en en svær ørn

Tenkte dere skulle få se min nye del av hagen:)

den er no på begge sider av veien

Den nye delen,før gikk elva langs garasjemurane,men ørsta komune flyttet den,den brune stipa dere ser er bedde jeg spadde opp i går og den er faktisk 5-6 meter lang og her har jeg sådd lupiner i regnbuefarger.Planen min er å ha lupiner langs hele elvakanten og så ønsker jeg meg et nåletre mellom enden av garasjen og elva,litt for å markere det jeg skal slå og det som naboen skal forhauste og så får eg jo ett juletre som eg kan ha julelys i til advent:))

Min kjære vil ha en sitteplass langs veggen til garasjen,no står der en benk og det kan faktisk være ganske lunt og godt å sitte der

Dette er hengeselja som fikk seg et kraftigt puss i går,alle grener under det grønne var dødt,men no lysnet det veldig mellom greinane.Da jeg kjøpte den var det en bitteliten søt sak som stod i en krukke,så ble den flyttet til en balje og nå håper jeg den vil leve lenge i bedde mitt.Dette treet kjøpte jeg av noen penger jeg fikk av mine besteforeldre siste gangen dei fikk besøkt oss i norge før dei døde,så for meg står treet til minne om mine besteforeldre:))

No har det begynt så smått å regne ute og her fra godstolen ser jeg på hjorten som har kommet fram på marka:))Ikke engang hjorten er måsene redde for:)bare meg men er jeg så skummel jeg da?

ønsker dere alle en fortsatt fin søndag

14 kommentarer

Siste innlegg