dagen før dagen

God morgen alle sammen:))

da har vi kommet til 16 mai:)dagen før dagen.

I dag skal 2 bunadskjorter strykes,jeg har dynket dem og rullet dem inn i poser,no ligg dei i kjøleskapet og godgjør seg til jeg skal leite fram strykejernet.

No koker jeg egg også,mange egg:))hadde tenkt å lage en cabaret til i morgen,den skal innholde egg,skinke og amerikansk blanding og til det serverer jeg potetsalat.Må jo ha en god frokost på 17 mai:)

Hadde også tenkt meg ut og plukke en 17 mai bukett til frokostbordet vårt:)

Det blir ikke før postbudet har vært her,for nå har jeg hengt en gul lapp på postkassen:)da får jeg besøk av postbudet på døra.I dag må jeg ha litt kontanter,derfor treng jeg besøk på døra:)vi har jo ikke minibank på bygda men en trivelig postbud det har vi.

17 mai her i bygda sammler hele bygda på ungdomshuset,dagen starter med tog der vi går samlet til kirken etter kirkebesøket går toget videre til ungdomshuset og her tilbringer vi resten av dagen.

Hvert år blir det valgt en 17 mai komite som koker middag til alle i bygda.det bruker å koste ca 80 kr pr voksen og 50 kr pr barn men det går fint om dette stiger til 100 pr voksen,dei bør gjøre det synes no eg da.Middagen bruker å bestå av poteter,kjøttkaker i brun saus og grønnsaksblanding + en flaske brus

Siden er det tale og litt underholdning på sena ,er det godvær har dei leker ute,når kjøkkenhjelpen har fått unna litt oppvask er det råd å kjøpe kake og kaffe + iskrem.Kl 5 er festen over og det synes jeg er greit.

Så litt kontanter til morgendagens middag og kakestykke treng eg i dag:))

Har ellers ikke så mye på programmet for i dag,jeg strikker litt og så lyt eg sette på en maskin med klede,hvem hvet muligens eg ser litt på vinduane mine også.

Ute er det 11+ litt kjøligt men opplett,hadde såvidt en streif av solen  så det kan bli en bra dag.

Da ønsker eg alle en fin dag,og lykke til med alle forberedelser for morgendagen

4 kommentarer
    1. Her blir det lite av de vanlige 17 mai forberedelsene. Jeg og yngstejenta skal jo bare være hjemme, og alene, spørs om vi bryr oss med å ta på bunaden. men god mat og iskrem skal vi da ha :))

    2. Hørtes veldig godt ut med cabaret da, det er lenge siden jeg har spist. Ønsker deg og mannen en trivlig 17.mai feiring, regner med at det blir med barn og barnebarn kanskje. Litt feiring blir det på oss også, selv om vi nå har festet i tre dager i forbindelse med slektstreffet vårt.

    3. Her er det lite forberedelser til dagen i morra. vi feirer i år som ifjor. Hjemme med barnetoga på tv hele dagen. Kose oss kan vi alikevel, så eg tenkte å lage sitronfromasj i dag. Når ingen av barna er heime denne dagen, så blir det ikkje at vi går ut når veret er som det er. det er ein familie dag. Men eg syns det er kjekt å følge med alle barnetoga på tve en også eg. ha ein flott 17. mai vennen

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg