18 mai

Det har vært en rolig dag for meg,fikk strikket ferdig en babybukse:))skal bare hekle noen picot kanter så kommer bilde.

På værmeldingane i dag sa dei det ville komme regn,men ikke før litt ut på dagen derfor tok eg på meg jakke og gikk lang tur i førmiddag,ville se om jeg traff på ørna mi:))såg den ikke i dag men jeg prøvde å ta bilder av den flotte floraen som var i grøftekanten nå.

jeg trodde ikke forglemegei skulle blomstre før om noen uker,men jammen kom eg over 1 i dag:))

engfiol

tyttebær

skogstjerne

blåbær

dette bilde vart uklart og jeg har ikke lykkes i å finne navn på den


marikåpe

engsoleie(smørblomst)

grøftesoleie

rød praktstjerne-rød jonsokblom

løvetann

strå med brune frøkapsler

litt av Leira sett fra naustet vårt

dem fjerde rhododendroen min blomstrer,denne har jeg 3 stk av i samme farge og her ser dere morplanta som det er tatt stiklinger av:))

disse to er prektige og finnes i hagen til min litt eldre granne som jeg besøker flittig:)

jeg har 3 blekrosa og 2 røde i min hage fra disse to her

jeg prøvde fiskestanga også i dag uten hell,merkelig att det ikke snart skal snu,men men fisken kjem vel uansett blir det fiskegrateng til middag:))for jeg har da fortsatt fisk i fryseboksen.

ønsker alle en fortsatt fin dag

13 kommentarer

Siste innlegg