Bare en liten spasertur

Godt utkvilt etter en god natt søvn ville jeg ha mannen med ut og gå en liten tur.Det var 15+ ute men skyet litt sol og veldig sterk vind.Det var greit det,men jeg skjøndte fort att jeg hadde for mye klede på:))

Vi ruslet først litt nede i fjæra  før turen gikk litt etter vegen.Min mann ville opp og se på det gamle beite som far hass brukte da mannen min var guttunge:))og dette førte til en fantastisk flott fjelltur til slutt.



Det er frodigt i fjøra no,men navn på disse plantene har jeg ikke funnet ut ennå

denne kvite sommerfuglen ville vist ikke breie ut vingene for fotografen

her bugner det av myrfiol

her starter det som skulle ende som fjelltur

ved denne steinen vart kyrne melket om somrane

utsikta begynner å bli flott:)) vi hadde kommet så langt da kunne vi greie litt til

veien går videre vekselvis gjennom granskog og lauvskog

vi møtte på mange av disse billene,noen som hvet hva dei heter

Sliten?neida vi går litt til kan ikke bli mer svett alikavel

skogen er tett og vi må leite etter hjorterås for å komme videre

Vi har nådd fonna,hva gjør vi nå ?att det er mulig alt denne fruen er med på ,vi går nemlig over fonna

pause for her blir jeg litt svimmel,men vi må videre



nei dette ble for skummelt fruen vil opp fra fonna:))

ikke bare bare å komme seg opp det er bratt e kanter,men jeg greier det:))er igrunnen litt imponert av meg selv,hi hi

selv i disse harde vinterforholdene så er det frodigt om vår og sommer,jeg kom her over noen vakre jåblom

utsikta er flott når en kommer så høgt opp.Vi kom oss vel over fonna og opp på flatere flate,men no får vi oss en utfordring,skal vi gå oppover,bortover eller nedover uansett så blir vi nå mødt av en tett eineskog og det er ikke bare bare å komme seg gjennom

meget tett skog



men vi vil hjem og det er bare å brøyte seg veg:))



vi kom oss gjennom urskogen og finner en god vei ned igjen,gjett om det var godt da:))

vel nede ,vi kan se opp i sida vi brukte ett par timer på og fonna som ble litt vel skummel for fruen ses bare som en liten flekk i fjellsida

På vei hjem ser jeg nedover klærne mine,hjelp er det mulig vi har gått gjennom hjortens rike og er nå fulle av flått minst 30-40 stk plukker jeg av kleda mine:OÆÆÆÆÆ .Ingen flere stoppnå bar det rett hjem ,kleda redd i vaskemaskina og vi rett i dusjen så får eg håpe eg ikke våkner med flått på kroppen i morgen.

jeg lager middag og vi koser oss med maten før jeg går ut og slår plen,på en side av huset.Det melder regn og denne delen kan virkelig ikke vente flere dager på å bli klippet,godt jeg tok det for no regner det godt ute.

Kroppen min derimot snakker vi ikke om,hmm får bare håpe jeg er oppe og går igjen i morgen:))

ønsker dere alle en fin søndagskveld

 

 

 

 



15 kommentarer

Siste innlegg