ikke helt min dag

I dag har jeg atter fått den trasige hodepinen og ingenting hjelper for å bli kvitt den heller:(håper bare att den er borte i morgen,uansett så blir det ikke lange kvelden på meg.

No er det slik her i huset att vil fruen få noe gjort i hagen da er det bare å gå ut og begynne selv:))ikke lenge etter kommer karane tøffande attiveien og når hodepinen blir uutholdelig så overtar karane alt arbeidet:))

Det er fortsatt skyet men det har vært stort sett opplett kun en liten byge ,men ikke stor nok til att vi ble noe særlig våte

Hvordan den nye hagedelen blir  hvet vi ikke:))trur vi sier att den blir til underveis.Alle plantene er borte og min kjære hart kjørt vekk 6-7 fulle traktorlass med mold,torv og resten av plantene som stod der.

Etter att fruen hadde trillet bort 2 små lass med trillebåre så kom gemalen med traktorskuffen:))og så la han plast nedføre så vi ikke skulle rote slik med mold i bakken

Jeg har vært litt spent på dette hjørnet her,men den biten er avklart,vi rensker berget så skal det få ligge fritt framme i dagen slik vi har gjort på den andre siden:))det er reint,vedlikeholdsfritt og pent

Her ser dere berget som er i ferd med å leite seg fram:))dette blir bra

Det skal være litt rotete før det blir bra sies det,men vi prøver å være litt forsiktige så vi ikke får all molda ned i tunet,derfor tar vi ikke bort muren på en gang men litt av gangen .

Og medan været er surt og litt kjøligt samtidig som vi bare roter så oppbevarer jeg nesten alle mine sommerblomster under takk.

Ønsker dere en fin lørdagskveld

9 kommentarer
    1. Det skal rotes litt før det blir ryddig og pent, det er mitt motto også :)) jeg har også hatt litt hodepine noen dager nå, men det var nok stress med at vi skulle levere båten samtidig som eldstejenta lå hjemme med bronkitt og mistet eksamen. Og du da med hove ned i bedet, nei ikke alltid det beste for oss.
      Vi får satse på bedre tider Connie, fortsatt god lørdagskveld 🙂

    2. Å så spennende med nytt bed. Det er artig med prosjekter! Tror nok dette blir veldig bra, og så er det jo viktig at en føler at en kan rå med dette. Når det er for stort blir det ikke så gøy lenger.
      Bestemt deg for hva du skal plante?
      Det har ikke jeg. Nå skal vi endelig fortsette på vårt prosjekt. Ny trapp, støttemur og blomsterbed. Har altså hatt en hel vinter å bestemme meg på, men nei, har ikke klart det…
      Håper hodepinen din er borte nå og at dagen i dag blir bedre!
      Klem fra Line

    3. Huset på landet:skal tru om mitt uferdige svar ble sendt:))det blir iallefall plantet noe vintergrønt som legger seg utover ,det blir ingen stauder dei eg ville ta vare på er flyttet så bildet av det kommer senere.
      Ønsker deg en fin dag

    4. Huset på landet:Nei trur ikke det første jeg skrev ble sent,får prøve igjen.Det første som blir er å grave fram berget som er der og den skal spylast for så å pryde uteplassen vår:))så skal det opp en ny solid tørrmur og i forkant av muren vil jeg single da uteområdet blir større enn det var.Jeg har flyttet staudene mine som jeg ville ta vare på og det kommer det bilde av senere.Oppå muren skal det kun plantes vintergrønt og gjerne noe som legger seg utover og dekke molda,så her blir det nok ikke nye stauder

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg