alt annet enn en god dag:(

Jeg har ikke til hensikt å skrøne på meg en god dag ,for jeg synes ikke att dagen har vært god:((lang busstur til Volda for å bruke flere hundre kroner på tortur i munnen.Jeg kommer aldrig til å like tannlegestolen det er sikkert.

I går fant den nye tannlegen jeg har fått ut att fruen hadde litt tannstein så her må det pusast,jeg som aldrig har hatt tannstein og nå verker dei framtennene som ble pusset.Så skulle jeg betale enda flere 100 lapper for å bedøve gommen,ja først etter att tannlegen hadde blåst ned i alt som kunne ise:((ett lite hull og så mye vondt i etterkant.

Godt det er ett år til neste gang,har så vondt i kjeven no att det er ingenting å smile over i kveld.

Så var det fysioterapauten min da,blid og smilande var han når jeg kom og med mine nye fine treningsklede gikk jeg på med godt mot selv om ansiktet var bedøvet og jeg følte meg som en flodhest.

40min senere er jeg svett og sliten,men noe hadde hengt seg opp inne i rygg/nakke.Jeg fikk beskjed om å legge meg på benken på magen,eg trudde min santen att han ville ta livet av meg for noe så vont har ikke jeg vært borti før,ja sånn bortsett fra tannlegen da.

Noen som tror på vondt skal vondt fordrive?etter den røffe behandlingen fikk jeg beskjed om å ikke gjøre noen verdens ting mer i dag:)den gikk jeg med på så med halvt bedøvd munn gikk jeg på kafe og kjøpte en kaffelatte og ett stykke ostekake,ja jeg hvet men jeg syntes jeg hadde fortent det:))

No sitt eg her da og værker i munnen med en krasja rygg.

Trur begge karane mine har skjønt ett kvart i kveld for begge er ute og jeg har fred:))

Imorgen er det en ny dag men det blir voldatur igjen,fysio ja og time på sjukehuset.Trur eg snart treng sommerferie eg:))

Når jeg tenker etter så var det 1 positiv nyhet også:))min kjære veslejente bestod alle sine eksamen og kan nå tittle seg som hud og spaterapaut:))hun får diplom om et par uker .Gjett om mamma er stolt og jeg er nå fast kunde,hi hi og hun gjør ingenting som gjør vondt bare nytelse og velvære gleder meg til å få henne hjem igjen

18 kommentarer
    1. Gratulerer med dattra! Det var gøy at det gikk bra – alltid godt når ungene kommer vel gjennom og er klare for det store livet.
      Trasig dag for deg, da. Du skulle egentlig hatt deg en hybel i Volda, så slapp du den stadige skytteltrafikken. Kjedelig at det skulle bli så ille, men i morgen blir en bedre dag, skal du se 🙂

    2. mimmimor:Hybel har jeg i Volda:))vi har bare ikke ryddet og ordnet etter veslejenta som fortsatt har det meste av sitt der og ikke er der sengetøy heller,senga står på stua for soverommet skal malast,det var det å få det gjort da hvet du:))

    3. Du får nyte deilg SPA i sommer du da, det høres veldig deilig ut 🙂 Tannlege er ikke noe gøy, selv om jeg ikke syns det er noe vondt uansett hva de gjør, jeg har aldri tatt bedøvelse, men jeg elsker ikke akkurat tannlegen min for det….

    4. venkesstrikk:Jeg har slitasje i kjeveleddene på begge sider,og ligge slik og gape gir en smerte som jeg sliter med i 2-4 dager og jeg har vansker med å gape,så det blir ikke selve tanna som plager mest,ellers er nok nerverøttene mine ganske sensible.

    5. Stakkars deg Connie,,jammen må du gå igjennom mye vondt for tiden,,og jeg tror og er enig med deg i at du trenger en ferie fra alt som har med smerter og gjøre. Ja tannlegen er ikke det artigste stedet man går til,,men tannstein er godt og få vekk,,den er roten til mye mere elendighet hvis den forblir i tennene. Vil få gratulere deg med din datters utdannelse..og heldig er du som skal få deilige timer i stolen med ren nytelse:)) Håper du får en god dag i morgen Connie:)))

    6. Hobbystua:Hei Marianne. hva gale gjør tannstein da?jeg spør for det har jeg ikke hatt før.
      Det blir nok en bedre dag i dag selv om frokosten ble havregrøt:)det er ikke lett å gape i dag men det er iallefall ikke så vondt da.
      Ønsker deg og en fin dag

    7. Hei vennen. Det er så kjekt når barna klarer det dei har satt seg som mål. da får vi foreldre det så godt også. skal ikkje sei noe om tannlege, for dit går eg ikkje. Når det gjeld fysioen så håper eg han visste kva han gjorde. håper dagen i dag er bedre enn den forrige. Klem fra solfylte sogn :0)

    8. Hvis tannstein forblir i tennene for lenge,,så kan det føre til tannkjøttsykdommer som blødende tannkjøtt (perionditt) tror jeg det heter,,,og i hverste fall at tenner løsner og en får blottlagte tannhalser. Er ikke for og skremme,,men tannstein er viktig og få bort .Jeg er plaget av tannstein selv,,og har aldri hull i tennene,,men går to ganger i året hos tannpleier og renser opp for skitten. Håper du ikke ble skremt av dette,,men viktig og følge opp hos tannlegen:)) Håper du får en god dag Connie,,og en flott langhelg:))

    9. gretashobby:Hadde gjerne droppet tannlegen om eg kunne da eg tidligere ikke brukte få hull,men av en eller annen grunn så får eg vist hull no og dei skal takast før det blir rotfylling:)og ja dagen i dag har vært fin den

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg