En tur i min hage i dag

Må jo oppdatere framstega:))her blomstrer det og gror,og så har jeg noen stakkars stauder som jeg vil beholde.Har nettopp flyttet dem men i morgen må eg flytte dem en gang til,da blir det mellomplasering i røde plastkasser:))

 

Det er ikke mange staudene jeg har tatt vare på men jeg vil beholde disse:))

Her har jeg tigerliljer,dagliljer og akeleier,dei vart plaser her for et par år siden sånn midlertidigt,men er her ennå:))

denne er også midlertidig plantet.Det som nå er problem er jo att dei står inder en hengeselje og en rødpil,trærne var små når staudene vart sett der men no har dei videt seg ut i omkrets og staudene vokser under dem så dei ikke får lys.

Denne ballblomen står også på vent,no burde eg snart få laget meg en liten nett staudebedd ser eg:))

Det er greidast med busker:)her har jeg en avlegger av en azalea

Denne må jeg spa opp nå,synd å plage plantene når dei blomstrer på sitt vakreste

Dette er to martagonliljer,dei er lilla og utrulig vakre.Dei var i hagen til sønnen men han bare slo dem ned så jeg flyttet dem ned til meg.Det er en løkplante og formerer seg sakte,fra en løk blir plantet kan det ta 4 år før den blomstrer så her skal den få stå i fred blir ingen flytting på denne.





urtene mine er frodige:)skal tru om løpstikka vil blomstre?i så fall er det føste gangen



Hagen til sønnen er full av store orange valmuer,det er fantastisk flotte men sprer seg veldigt derfor passer dei ikke i ett blomsterbedd.No har jeg alikavel lyst til å flytte noen ned til meg:))men ikke til min hage,eg vil la dem spre seg langs elvakanten,det må jo bli vakkert,blandet med lupiner og mørkkongslys:))

Ellers har eg hatt en lat dag i dag,har gått 2 turer og strikket litt ellers har eg slappet av:))må foresten vise et bilde jeg tok i førmiddag:))

Det er noen som lever ett dåvent liv:))

11 kommentarer

Siste innlegg