Bomtur:))

Da vi forlot Sandnes reiste vi ilag med min søster og hennes familie til Sverige.Dei kjørte først og vi kjørte etter.

Da vi nærmet oss Sirdal var jeg på let etter huset til Sirdalsrypa:))gav beskjed til min kjære att vi skulle stanse om jeg fikk øye på huset,glemte desverre å si det til følgebilen vår.

Vi kom til Sirdal ,vi kjørte gjennom sentrum,sola skinte og temperaturen var 21+,men ikke noe liknet på den koselige hagen til Sirdalsrypa,vi kom til et veiskille og nå var jeg sikker på att vi kjørte på feil veii forhold til huset så jeg sluttet å se etter det:(før jeg fikk sukk for meg suser vi forbi huset,jeg roper her bor jo Grete:))men for seint til att vi stoppet:(

Trøsta mi var att Sirdalsrypa helt sikkert ikke var hjemme,håper jeg hadde rett dette var fredag 15.Ikke et bilde fikk jeg tatt heller ikke før vi hadde kjørt ett stykke men naturen var fantastisk:))

Fikk ett ønske om flere bilder fra flor og fjære også:))

Så koseligt kan det bli med en steintrapp i hagen:))

og om dere har en hage med flere etasjer hvorfor ikke lage et koseligt steinbord

en hage blir ekstra hyggelig med flere koselige sitteplasser



Her på øya ble stemorsblomster brukt i store mengder,også som bunndekke,dette gav ett frodigt utseende og var utrulig vakkert.

Vi lærte att ved å plante blomter og stauder tett ville det bli mindre ugras og dermed mindre arbeid:))

Vi lærte også att ved å holde trærne smale så kom lyset og sola bedre til,samtidigt som vinden ikke kom så godt til.dette gav en lys og lun hage hvor plantene kunne trives.

Det er fult mulig å ha palme i hagen selv om gradestokken synker ned mot 15minus ,grunnen ser dere på denne stammen som tilhører en gammel palme,stammen har nemmelig hår eller dun dette er med på å varme treet om vinteren:))

Håper jeg med dette har gitt noen ideer til egne hager:))

mye rart en skal oppleve:)) en annerledes dekorasjon er å finne i Stavanger:)

I Stavanger har parkeringsvesenet omsor for sine kvinner,for her er egne parkeringsplasser reservert for kvinner:)) i tillegg er det litt bredere enn dei andre parkeringsplassene.

Ville du valgt denne parkeringsplassen?

en deilige dag i Stavanger innledet til en tur på stranda,det ble ikke bading men det gav alikavel masse inntrykk og gode opplevelser

min kjære søster og fruen selv:))



16 kommentarer

Siste innlegg