Strålende sol og hagearbeid

I dag kom virkelig sola til oss også:))det ble derfor prioritert utesysler i hele dag.

Det første jeg gjorde var å høste litt urter:))fikk stelt dem og puttet det i fryseren til høstens retter:))jeg har noen lufteløk men vil ha mye mer så det meste av dei små løkene går tilbake i jorda.

Så var det litt mer kanteslåtten da,jeg tar ikke mye i gangen men du kor svett eg blir ,så da eg ikke orka mer var det bare å gå i dusjen:)ellers ville flugene ha spist meg opp.

Jeg hadde en praterøkt i hagen hos naboen,og en kosestund i egen hage.

I dag tok jeg litt bilder nede ved elva

her begynner prestekragene som jeg plantet oppå kanten av brua å blomstre.Denne plenen som vart til da ørsta komune flyttet elva i fjor har vi planer om å lage litt koselig.

i helga fant vi et gammelt traktordekk,det har blitt sandkasse for barnebarna,bare fruen får fylt opp resten av sanden:)

Vi har planer om å lage en platting her og plante en hekk rundt for å hindre innsyn fra veien

her ser dere at jeg har plantet en liten tuhja,den skal etterhvert pyntes med lys i til jul:))den må bare bli litt større først.

Det er ikke godt å se men jeg har plantet en syrin litt i forkant av treet,det er en stikling av kvite syrin

Se kor vakkert det har blitt i beddet mitt:))jeg er glad Grete anbefalte meg å så sommerblomster i påvente av att lupinane skulle komme i blomster







Det er spennende å se hva som kommer:)og ennå er det svært masse knopper,så her kan vi nyte lenge:))

Det er frodigt i beddet vi annla rett oppå plenen også:))

min første solsikke blomstrer:))

Jeg sådde en pakke med lave solsikker;)ja for vi har normalt masse vind men ett frø har funnet ut att det vil rage litt høgre

:)

og blomsterhekken min er nydelig no

Slik kunne eg vist gått og bare fotografert i hagen;))men det er jo så hærlig når det blomstrer

og min kvite lilje blir bare finere for hver dag;))

 

4 kommentarer

Siste innlegg