På tide med lyd fra meg:))

Jeg sitter her og smiler ,har fått melding fra ett par bekymra bloggvenner.Jeg lever,jeg tenker på dere og hadde tenkt å skrive i dag.

Men det som har stått mellom meg og bloggen er bøkene om Ingebjørg Olavsdatter:))det er så spennende att jeg ikke greier å løsrive meg,leser nå på bok nr 31 og har 13 bøker igjen i går las jeg 2:))

Jeg var også ute og gikk en tur i går etter å ha vasket hus ristet tepper og støvsugd.Det var førse gang etter opperasjonen og det var svært vondt:(jeg får no inderlig håpe att det blir bedre for no er det værre enn før opperasjonen.

I dag koker jeg plommesaft

når dette er ferdig å safte seg skal jeg koke plommesylte

her ligger dei klare og venter i gryta:)jeg tar ikke bort steine før det er kokt og sukker er rørt inn,da flyter mesteparten av steinene opp til overflaten:))

I går skinte sola her men no er det skyet trur alikavel att vi får et gløtt av solen litt ut på dagen.

No skal jeg ta en liten stund og lese noen blogger:))og når jeg har lest ferdig dei resrerande 13 bøker på serien så er jeg nok igjen den trofaste blogger:))

Dere er blitt en viktig del av dagen min,så jeg tenker på dere alle selv om jeg fortsatt befinner meg på 1300 tallet:))klem fra fruensvilje

9 kommentarer
    1. Man kan bli nokså oppslukt av disse bokseriene. Jeg holder på med serien Hanna…er 40 bøker så jeg tenker jeg har lesestoff til utpå nyåret. Jeg leser stort sett bare på senga, og da går det litt tid med 40 bøker. Kos deg med lesing, sylting og safting.

    2. Hyggelig at du kom ut fra 1300-tallet en stund:) lett og bli fullstendig oppslukt av gode bøker.
      Du må nok være forsiktig en stund med for mye husarbeid så du ikke får så vondt.Jeg har sydd noen festdrakter på bestilling og da har jeg tatt 3000,uten skjorte men med tørkle og belte.Stoffet jeg bruker er 100% ull og bånd og pynt er fra husfliden.Ha en riktig god kveld:)

    3. Jeg kjenner til “problemet” ditt. Man kan bli skikkelig hekta på slike serier. Man lever seg inn i personene så det nesten blir pinlig. 😉 Godt du kan løsrive deg litt innimellom og gi livstegn fra deg. Savner jo innlegg fra deg når du er borte littegrann…
      Så deilig det så ut med plommesaft! Jeg har også en mengde modne plommer, men er ikke noe flink til å ta vare på dem, så de går stort sett rett i munnen på alle som vil ha. 🙂

    4. På soverommet har jeg en plastpose med en bokserie jeg har fått. Kanskje jeg skal ta med meg noen av dem på hytta i helga..? Plommer er godt, både som saft, syltetøy og bare å spise. Når vi er ferdig med grovarbeidet rundt hytta skal jeg plante plommetrær :o)
      Ha en riktig god helg, Connie, og kos deg med resten av bøkene
      -klem-

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg