nok en dag har snart gått forbi

og godt er det:))skal ikke klage jeg hvet det men av og til er det umulig å la vær.No renn kanskje ikke nesen like jamt som i går,men hode føles nesten som om den har vært innestengt i en klokke,kan dokke tenke dokke kor ille det må være.

Pøser på med paracetter og pinex men det er bortkasta dei tar ikke litt av toppen en gang.

Lagde en enkel middag,men jeg følte att jeg bare stod og svaia,sånn litt rusen.

Har prøvd å strikke litt også,det blir ikke mye men litt er da noe også:))det skal bli dukkekle,lenge siden Emma fikk nytt med ho bestemor no:))men det blir nok gjemt unna til bursdagen i januar,da er jo jeg bestemor til 3 kan ikke gi gaver i tide og utide da.

Det har regna jamt i dag og tåka har lagt som en lue på fjella,men no skin sola som et belte rundt fjellet.

Eegentlig ikke så nøye,med denne elendige formen så henter jeg ikke posten engang.

Den hyggelige grannen min som jeg er så glad i har fått slag ,det er vondt, men hun står det over,hvorfor skal gode sterke resurspersoner lide en sånn skjebne?egentlig hvet jeg ikke sikkert hva slag er for noe og hva utløser det,men høgre sida hennes vil ikke lystre som før og hun trenger tid til å prate.

Jeg har masse tid til henne bare hun kommer hjem så skal hun få bruke den tid hun trenger til å prate og jeg skal høre på:))noen som hvet hva slag er for noe?

I går gikk jeg og la meg kl 19 skal prøve å holde ut litt lenger i kveld,selv om det hadde vært godt å sove seg gjennom elendigheten så liker ikke ryggen min all den ligginga,så nå sitter jeg her og lytter til fossedur oppe i hode:))

Håper dere andre har en hyggelig kveld

12 kommentarer
    1. Ganske god erfaring med hodeverk jeg og. Migrene vel og merke, ikke noe dødelig, selv om de kan føles sånn mens det står på som verst. Men akkurat nå har jeg det vel bare som deg. En ganske alminnelig virusinfeksjon. Dermed piper ørene verre enn normalt, men sånn er det bare. Blir nok en tidlig kveld her og. Jeg har ikke lagd middag engang. Har rett og slett ikke gjort en dritt i hele dag. God bedring fra den ene sykelige til den andre. :o)

    2. Så synd at naboen din har fått slag, skal prøve å forklare deg hva det er.
      Når avleiringer på innsiden av blodårene løsner følger de med blodstrømmen, når de kommer til de små blodårene i hjernen setter de seg fast, da får du det vi kaller en blodpropp. Den løsner som regel av seg selv og personen har da fått det vi kaller et slag. Hvis den ikke blir løst opp kan personen dø. Blodproppen gjør at den delen av hjernen hvor proppen sitter får for lite oksygen. Dette ødelegger/lammer på lang eller kort sikt slike ting som motorikk, tale osv. det kommer an på hvor lenge proppen satt fast og på opptreningen etterpå.
      Ho kommer til å få god bruk for en god nabo i lange tider framover, godt ho bor på sia av deg :))

    3. Grete:selv om hun er 75 år så har vi vert gode venner siden vi flyttet inn hit,og jeg skal nok være flink å besøke henne.I dag fikk jeg vite att hun har kommet på ett rehabeliteringsenter for slagrammede så da får hun nok god trening

    4. Blir godt for henne og ha en god nabo når hun kommer hjem,det vil hun trenge.Et slag er en tøff påkjenning for en person og hun vil trenge omsorg,hun kan få noe problemer med og uttrykke seg og vil da trenge tid og tålmodighet fra mennesker rundt seg.I våre dager vil de fleste som få slag klare seg bra bare de får riktig oppfølging og rehabilitering i etterkant av slaget

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg