Lørdag 17 september

God morgen kjære venner:))

I dag er himmelen blå lufta klar og sola er i ferd med å kle fjella,ryggen min har kommet på plass etter gårsdagens stunt med flytting av møbler så ja alt ser ut til å bli en fin dag.

En hake har vi,det var frost på marka da jeg stod opp:(2.4+ og altfor kalt 17 september.Men vi må jo dra fram det positive med kulden også:))jo seriøst det finnes en positiv side også,hjortejakta:))Når et dyr er felt skal det henge til modning noen dager og her på bygda skjer det rundt om i lødene og da er det godt att det er kaldt så får dyret modne sakte.Det er udelikat med fersk slakt i 20+ og en sverm av fluer det kan ødelegge all mat.

Klokka oppe i hode er i ferd med å løse seg opp,det popper i ørene og orkesteret synger i hode,plutselig kan jeg puste lett for i neste øyeblikk være litt tett igjen,på bedringens vei ja:))helt frisk nei.

Men i dag skal jeg ut ,Tussa har jubileum det er 50 år siden dei bygde kraftstasjon her inne i bygda.

Fra 10 til 16 kan store og små få guida tur inne i stasjonen som ligger inne i fjeller,det får vi også se bilder fra tiden under utbygginga og så skal det være lett servering ute:))kl 18 i kveld er det fest på ungdomshuset med levande musikk og middag(hjortegryte og jubileumskake)

En av svogerane min spiller trekkspill og han skal vist underholde med rallarmusikk på festen.

Med så mye festlighet blir det nok svært mye folk i bygda i dag og med en så blå himmel og solskinn kan ikke dagen bli bedre og jeg er glad jeg har rukket å bli så frisk som jeg har blitt:))

Ønsker dere alle en fin dag også hva enn dere har på dagsorden:))

7 kommentarer
    1. Våknet til 5+ her. Kjenner at det virkelig begynner å bli høst ja, men solen skinner fra skyfrihimmel så det ser ut til å bli en fin dag likevel.
      Ønsker bygda di lykke til med jubileet. Det blir nok flott!

    2. Må bare få ønske deg og bygda en fin feiring i sola forstår jeg :))
      Her er det grått og kaldt men det gjør ikke noe, inne er det varmt og godt og jeg skal sy ferdig sommerkjolen min og tenke på Mallorca hihi 🙂
      Ha en flott dag Connie 🙂

    3. Noe varmere i nord, med det er definitivt høst… syns det er deilig jeg, etter en slik sommer vi har hatt gjør det ikke noe med vinter nå..du får kose deg på fest i bygda, høres veldig koselig ut..
      Ha en deilig helg, klem Monica.

    4. Godt å høre at du er bedre og at dere har sol. Jada, litt misunnelig er jeg jo .. men ikke mer enn at jeg unner deg det. Høst er vel og bra, når en bare har hatt en fin sommer først, noe som ikke er tilfellet her i sør. Men det er jo lite vi kan gjøre med det. Bedre lykke neste år kanskje?

    5. Dette hørtes jo veldig sosialt og koselig ut! Veldig bra at noen steller i stand slike arrangement så folk kan kose seg. Godt å høre at formen din er sånn noenlunde og at været er bra. Det lover godt for en fin dag for deg!

    6. Nettene er kjøligere nå, ja. Dagene også for så vidt, men i dag har det faktisk vært 16-17 grader her. Sol og fint. Er nok bra for slaktene at temperaturen ikke er alt for høy.
      Håper dagen din har vært god, og at jubileumsfeiringa blir vellykket!

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg