Begge deler:)

hei hei,ja i dag fikk jeg begge deler,biltur og fjelltur:))

En aldeles nydelig dag,vi setter oss i bilen uten noen form for plan med dagen:)vi kjører over grønndalen i nydelig solskinn:))når vi kjem til veiskille har vi 2 valg,nordfjordeid eller stryn:)på eid er det eidadager men åpner ikke før om 1,5 time så vi velger stryn:)I Styn bestemmer vi oss for å kjøre over gamle strynevegen,det er en fjellovergang jeg bare elsker:)

er det ikke nydelig:))

det høgste punktet over fjellet var ca 1160moh,selv om sola skinte så blåste det friskt her oppe:)bare se her

:)det er såvit jeg ikke fyker med vinden og seriøst det var en iskalde vind

ikke rart vi er jooppunder snaufjellet:))

men gjett hva vi fann høgt her oppe:)

hærlge søte og knasande sprø blåbær,har aldrig spist så sprø blåbær før:))

Vi må videre ,vi kommer til høgfjellshotellet på Bjorli og her kjøper vi oss middag

vi kjøpte oss rømmegrøt,og jammen fikk vi oppskrifta også:))

det stod skrevet på en svær tavle:)og det var ikke rart det var mektig

ikke akkurat lett produkter,vi dere over fjeller for turen,hva så?hjem gjennom strynetunellane eller videre mot Skjåk:))Vi velger å kjøre videre mot Skjåk og havner nesten ved pollfoss,og jeg ser bare rødt:))rødt av tyttebær så mannen må bare stoppe så er det bare å plukke:))

Jeg ville ikke hjem:))her var det varmt og det bugna av tyttebær men det er lang vei hjem sååååååå,vi plukket med oss nøyaktig 1kg tyttebær:))

No var eg forberedt på å kjøre gjennom strynetunnelane med min kjære ville det ikke(standeren der er blitt rimelig dårlig)så vi kjører gamle strynevei tilbake:)yes enda en runde med nytelse

det er fasinerande å se alle dei små steinstatuane som turistane bygger når dei kjører her om sommeren:))glemte foresten å si att mosen var så knasande tørr og sprø att vi laga mjøl av det når vi gikk:))

Ved enden av veien som nå er nasjonalpark

møter vi en stengt bom:)heldigvis slipper vi å overnatte i bilen,bommen er bare lukket med kjetting men ikke låst:)phju.

Vi viste ikke att veien ble nattestengt og allerede kl 17,men det ligger jo høgt så dei må vel være på den sikre side:))

Nå gikk det strake veien hjem,sånn ca 2.5 time:))

En nydelig fin dag med massevisav inntrykk og fine opplevelser,og bæra ja dei skal eg renske i morgen:)

17 kommentarer

Siste innlegg