Sykkeltur

Det har vært en deilig dag i dag også.Selv om at det var vått etter nattens regnbyge så har det vært opplett og tørt i dag,og nå skinner forsyne meg sola også.

Jeg lette fram sykkelen etter frokost i dag og syklet på besøk til ei venninne,litt kjølig luft men en fin tur.

Hjem spaserer jeg ett stykke da jeg fikk følge ett stykke:))men da jeg var framme på Leira igjen måtte jeg bare sykle litt til:))og tok like godt en litt lenger stykke under hjulene før jeg snudde.

Tittet litt opp i fjellsidene for å se om eg kunne øyne noen sopp:))joda ser sorten men hvet ikke hvilke,tenkte litt på kantarell trudde dei voks under bjørka:)men ser no i soppboka mi att kantarellen vokser helst i gran og furuskog jamen da hvet jeg det:)

I går var det soppdag på ivar aasentunet i Ørsta da går en i skogen med guide og får artane en plukker kontrolert,der er kafe også og en kunne kjøpe retter av sopp denne dagen.I år var det soppdag kun 1 gang,synd det trur eg må være med på noe slikt en gang.

No har eg iallefall rensket tyttebæra mine:)det nærmer seg 5 kg i fryseboksen og jeg pakker 0,5 kg i posen,da blir det passe å ta opp i vinter og røre til gode viltretter og julemiddag:))

No har eg fyrt i peisen og sett på vaskemaskina,lurer på å brodere litt,kanskje det er bedre enn å strikke for det var vist for vondt å drive med fortsatt.

Ønsker dere en fin mandags ettermiddag:))klem

10 kommentarer

Siste innlegg