En deilige tur

Da fikk jeg meg en deilige tur i dag:)trur eg gikk i snart 3 timer og kom svett og fornøgd heim igjen.Været var fint så regndress slapp eg,og idet jeg kom hjem kom der ei lita byge:))men det varte ikke lenge

Turen min gikk i oppoverbakke,gjennom tett skog og over slåttemark:)

jeg gikk opp gjennom dette beite,det var ikke vanskelig å merke att det ikke hadde vært beitedyr der i år,stråa gikk men til skuldrane.

nokså trasig tereng jeg fant meg

her ser dere turløypa mi:))bratt ja ikke rart jeg ble svett

og gåren vår ser dere helt nede ved sjøen

og her utover fjorden.

se på dette da:))denne krukka var full av lbelia i fjor,i år hadde jeg blomkarse i den,og nå dukket det overaskande opp lobelia i lommene:))må være selvsådde frø fra i fjor,en hyggelig overaskelse:)

nå kommer høstastersane mine:))

3 lupiner hadde lyst til å gi oss glede i år:))på frøposen stod det att dei blomstra først 2 året:)

gleder meg til neste år nå jeg får en hel hekk av lupiner langs elv

og jammen fikk vi litt sol i det jeg gikk hjem etter turen:))

Vel nede høstet jeg litt frø av blomkarse og ringblomster,jeg plukket et par stilker av linen min også men trur en må se om frøa vil modne i en tørr vase

et frøhode var brunt resten grønne no er eg spent på om eg kan tørke dem inne,går det ikke så har jeg et par stilker igjen i beddet så får dei bare stå ute og modne seg

her skal jeg tørke noen inne,kornet er også noe som kom i hagen etter att fuglane hadde vært på besøk sist vinter

ville også vise dokke dei vakre stråa min kjære plukka til meg i Sverige i sommer:))og vasen den har min søster laget til meg:))

12 kommentarer

Siste innlegg