Det ble vått gitt:))

God ettermiddag:))ja her sitter jeg med fyr i ovnen,nytrakt kaffe og varme vafler:))

Dagen startet med fint vær,ja så fint att jeg var sikker på sol:))så jeg bestemte meg for en ny fjelltur,ingen som kan være med men jeg gikk alene:)

Jeg ville opp på åsen men i dag ville jeg helt opp på toppen:))

som dere hvet er det en bratt stigning oppover og gjennom en lang granskog,så var jeg oppe på første platå:))

Men i dag ville jeg altså helt opp,det ser kanskje ikke så gale ut på bilde her,men folkens det er bratt og igjengrodd,phjhu….

da er det bare å gi seg i vei videre da:))

Vel oppe,er det ikke flott:))

Fram på kanten,her ser vi over på andre sida Finnes,dalen bak Finnes er Bakkedalen hvor vi har hytta vår.

jeg tok med bøtte:))ja for jeg liker jo å plukke bær og her fant jeg monster tyttebær:))

2 kg ble med hjem.

Men her er idyllen iferd med å bli borte,det kom noe vått fra oven,regnklede?nei fruen skulle jo ha sol.

Så her er jeg alene på toppen og det regner,men siden jeg no allerede var våt kunne det ikke bety noe om jeg plukka litt mer bær:)så ringer svigermor:)hun er bekymra,ja jeg sier jo ifra kor jeg går.

Jeg lover å begi meg hjemover:))pluker meg nedover.

Men først måtte eg ta et par ekstra bilder

dere ser kor grått det er i front

men hva så?det er jo så vakkert her oppe:))da får eg bare tåle litt vete da:))

Da jeg kom ned til granskogen igjen riner min kjære:)han er på veg hjem:)

Jeg kommer meg ned i bygda igjen og nå regner det heftigt,det renner av håret,dråpane triller bak i nakken,jeg har resignert:))jeg får bare være våt.

Hjemme blir jeg tatt imot i døra:))kan være søt og dinna svigermora mi hun syntes jo synd i meg.Men når en er på toppen av fjellet så er det jo ikke bare å springe inn når regnet setter inn:))

Jeg fikk dusjet,og kokt middag akkurat i tide til min bedre halvdel kom inn døra:))snakk å time godt da,hi hi.

Nå er bærene rensket og denne gangen kokte jeg sylte:)så nå står det noen fine glass på benken med deilig tyttebærsylte klar til høstens gode middager.

Men no skal eg bare nyte å være inne i varmen og kose meg:))ja for jeg ble jo kalde der oppe siden jeg vart våt ,så kalde att det såg ut som jeg var solbrent på låra,ikke rart jeg ser no att det har snødd langt ned i fjella i ettermiddag.

Blei våt på føttene også,jeg hadde på gummistøvler,høge fine vikingstøvler kjøpt for mindre enn ett år siden,men dei lak som en sil så no skal eg kjøpe billige på europris sikkert like gode dei,ja er jeg heldige så er dei tette:))

Ønsker dere alle en hyggelig kveld

18 kommentarer

Siste innlegg