Test

God morgen kjære venner.

I dag skal jeg teste rugboller.Til helgen får vi besøk og min kjære svoger tåler ikke hvetemel,ikke egg ikke melk,tomater,ja mye mer en dette.Alt er ok middag er ingen problem men brødmåltidene er en litt større utfordring.Rug går greit så jeg fant en oppskrift på nettet med rugboller,siden jeg ikke har melkefri smør i hus valgte jeg maisolje og speltflak byttet jeg ut med havregryn.Nå får jeg håpe att bollane blir gode og att han tåler gjær:))

Skulle så gjærne hatt en tur på butikken men her sitter vi fast som noen landtroll:(

Vi har 2 biler,min kjære er borte denne uken også ,så han stakk av med 1 bil,jeg og sønnen glemte å fylle diesel sist uke på bil nr2 så vi er blitt nektet å kjøre den:))min kjære kommer med reservekanne på torsdags ettermiddag.

Det er med andre ord ikke lurt å glemme å fylle bil når en bor 5 mil fra nærmeste bensinstasjon.

Jeg kunne jo alltids tatt bussen men det er høstferie her,jeg er sikker på att det kun er vår buss som har høstferie:(hver gang skulane har fri misser vi bussen på bygda,dårlig gjort spør du meg.

Ute er det fortsatt opplett,da jeg stod opp var himmelen blå,nå har det skyet til og dei melder regn.

Vi har snart misset solen her nede i bygda for 4 måneder så jeg skulle gjerne hatt den her litt mer n om dagen ,men sånn er livet vi kan i rå over været.

Dagen min kommer til å gå mest i klesvask ja og baking når deigen er ferdig hevet.

Jeg strikker litt men mye blir det ikke da det gjør veldig vont ennå,begynner snart å lure på om hånden min noen gang blir smertefri igjen:(i går da jeg var ute uten pulsvanten vart det så vont pga kulde att jeg måtte gå inn igjen,så heretter er det bare å kle på hånden hver gang jeg går ut.

Da ønsker jeg alle en fin mandag:))

7 kommentarer

Siste innlegg