God morgen

Kaffekoppen er inntatt og jeg sitter her nydusjet og ser ut av vinduet.Ikke så hyggelig da for synet som jeg ser fra godstolen liker jeg ikke

skulle vært flotte høstfarger her istedenfor er trærne brune og snøen ligger i fjelltoppane.

Dei har faktisk sagt att snøen vil komme helt ned i 800 m,så skal en over fjellet bør en ha på vinterdekka.

Siden vi nettopp har kommet til oktober synes jeg att dette er altfor tidlig::(

Akkurat no er det opplett ute,men grått og trist men regnet kommer nok.Det er ikke lenge før vi misser solen helt for 4 måneder derfor hadde det vært så godt om vi kunne få hatt den en stund no.Søndag da vi gikk i fjellet ville vi vente til solen kom,det var jo blå himmel først kl 13.00 på ettermiddagen kom sola opp over dei høge fjellene vår så vi har den strengt tatt bare en ca 4 timer no.

Vi er fortsatt landfaste her inne men vi vurderer å ta kjangsen på en rask Voldatur,får bare håpe dieselen holder så vi ikke må ringe etter slepehjelp:))

Jeg får som jeg sa besøk i helgen og min kjære svoger er alergisk mot mye av det vi tar som en selfølgelse i hverdagen,meierieprodukter,egg og mel bortsett fra rug er fy fy da blir det en utfordring,ja og så tomat og potet også da.

Jeg vil alikavel servere taco,fant en oppsrift på nett med tacolefser uten hvetemel.

Oppskrifa er 275g masa harina (maismel)

2.5.3.5 dl vann lag leiver og stek 1 min på hver side

Jeg har fått oppskrift på egen hjemlaget taco krydder da blander en selv og kan derfor se hva som kommer oppi

og så vil jeg ha en guacemole til siden han ikke får ost og salsa:))trur det blir bra eg

Da ønsker jeg dere en fin dag alle sammen:))

7 kommentarer
    1. Det høres lurt ut å lage sitt eige taco krydder. Veit du att det tacokrydderet du får kjøpt på butikken innholder 60% sukker? Her lager eg alle krydderblandingene sjølv etter kvart.
      Viss man leter på nettet, kan ein finn oppskrifter på det meste.
      Lykke til i helga. Skal sjølv hente meg besøk i morra, så da vert det stille fra meg her i helga. Ha ei fin helg

    2. God morgen :)) nei den høsten kom tidlig og snø langt ned i bygda vil vi ikke ha i oktober, bank i bordet !!
      Høres ut som om du har helga “på line” dette klarer du nok fint :)) Verre trur jeg om den bilturen med lite diesel, å gå tom for diesel med påfølgende lufting av anlegget er ingen enkel affære….
      Ønsker deg en god dag Connie 🙂

    3. gretashobby:om du ser på komentarer hos meg har du sikkert sett matgladilavkarbo:)hun legger ut oppskrifter på lavkarbo nesten daglig og det er hun som har lagt utt oppskrift på hjemmeblandet tacokrydder.Sukker i krydderblandinger det viste jeg faktisk ikke,det var noe å tenke på ja

    4. eg er venn med henne eg og så eg ser oppskriftene hennes. Eg har laga meg fajitaskrydder og det vert jo nesten det samme som taco krydder. sikkert masse anna som er mye sukker i også som vi ikkje tenker over. Såg for ei stund siden bakpå eit spesielt pizzakrydder og da stod det sukker først i innholdsfortegnelsen. det skal jo stå i den rekkefølge det er mest av. Det er ikkje rart befolkningen vert tjukk

    5. God dag:) her er det faktisk sol idag,jeg grøsser meg bare jeg tenker på at snøen begynner og nærme seg,det er alt for tidlig.Ikke alltid lett og lage mat til allergikere,men du klarer det nok.ha en fortsatt fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg