Snart helg

Vi nærmer oss helg folkens:))ute er det fortsatt blå himmel,kan ikke skryte på meg sol da for den er borte vekk fra huset mitt og borte blir den i 4 måneder.Men det er flott ute og sola skinner i fjellene og på viddal,kan jo bare sykle dit og nyte solen en stakkars stund og så sykle hjem igjen:))

Jeg har vært litt effektiv nå på morgenkvisten:))for jeg har fått unna all gulv vask,ristet tepper og luftet dem ute,vaskemaskina går og nye sengeklede er klare for natten:))

Jeg har rydda så stua ser ok ut,nå gjennstår det å støvsuge så er det helg:))

Har planer om å steke knekkebrød og så må eg tenke ut noe godt til onsdag i neste uke

Her på bygda går pensjonistane våre på spasertur 1 dag i uken,dei har med niste og spiser lunsch sammen etterpå.Dei bytter på spaser ruta og hos hvem dei skal innta måltidet hos,måltidet blir forøvrigt inntatt ute i hagen eller på setra om det er spaser ruta demmers.

No har eg fått vite att 2 ganger i året samles dei etter turen til en hyggeligere sammenkomst etter spaserturen på bedehuset,der får dei litt underholdning og masse god mat

Hvem lager maten og serverer?jo det er vist soknerådet og bedehustyret,dermed har kallet mitt begynt.Jeg må innformere mine medhjelpere og så må vi bake litt og hjelpe til onsdag i neste uke.

Noen som har forslag til en god og saftig formkake?

så håper eg att alle får en fin dag idag

14 kommentarer

Siste innlegg