det ble en fin dag:))

Hei alle sammen,da var jeg hjemme etter ganske mange timer på bedehuset:))

Da jeg syklet utover møtte jeg på noen av pensjonistane våre ute på spaserturen,og jeg fikk da ta ett bilde av dem:))har ikke spurt om lov å legge det her men tar sikte på att det er greit:)

jeg ønsket dem en fin spasertur og syklet videre mot bedehuset.

Stoppet og tok bilde av gamlebutikken på veien

da jeg møtte min mann var det butikk i det kvite huset,det lille grå var vel butikk før det igjen.No er det lille grå museum og det kvite er solgt og blir brukt som fritidsbolig

og i enden ser dere et lite naust.Og på loftet her bodde han som drev butikken ,det var kun ett lite kammers og kokemuligheter i gangen,resten av dagen var viet til butikken.

Vi har virkelig ikke noe å klage over vi nei.

Jeg kom meg da dit jeg skulle i dag:))og da var en gjeng damer i full sving med forberedelser på kjøkkenet,egentlig var dei ferdige:))

Greit det da var det min oppgave å ta oppvasken:))

Siden pensjonistane trimmet før samlingen var dei kaffetørste,dermed startet vi med matserveringen.

Vi setter maten på et stort bord der alle forsyner seg selv.

Der var grovbrød,julebrød,fylte horn,kringle,boller,eplekake og iskrem,sviskekake,ostekake gulrotkake og winerbrød trur ikke att noen gikk sultne heim nei:))

Der var ikke andakt men sang og loddsalg,så var der 4 personer som går på pilgrimsreise,neste sommer skal dei gå siste etappe,turen deira går gjennom Spania,Barcelona og Frankrike.

Vi fikk en innføring i hva dette er,litt om herberga og andre opplevelser,etter fortellingen viste dei lysbilder fra sine vandringer som har strekt seg over 5 år nå.

Hadde vært spennende å gått en slik pilgrimsreise,men å spasere over 500 mil med dårlige hofter,nei det får bli med drømmen.

Da jeg skulle sykle hjem ble jeg ståande og se på noen måser:))

desverre ble dette et dårligt bilde,måtte zoome masse inn og måsen forflyttet seg raskt,den har fanget seg en sjøstjerne og det er ikke bare bare det

han må jo svelge maten heil og uansett hvilken arm han tar tak i så stikker det ut en til på hver side:))

Etter mye risting og kaving gikk da hele sjøstjerna ned på høykant

No skal jeg steke pannekaker til middag:))

ha en fin kveld kjære bloggvenner

10 kommentarer

Siste innlegg