Tacopai ala lavkarbo:))

No har jo ikke jeg handlet noe spesielt slik  att jeg kan snu på kostholde,men mannen kjøpte med litt forskjelligt heim i går dermed kunne jeg ta i bruk den første boka mi i dag:))

Hos oss er det vanlig middag fredagskvelden,men lørdag lager vi noe godt.

Hva skal en da lage ?Tacopai:))

 
4 egg

1 dl fløte

smør til å smøre formen

Visp raskt ihop egg og fløte,hell det i formen og stek på 225gr til det er gyllent

ta det ut av ovnen og la det kvile

Stek kjøttdeig

1 fedd kvitløk 2 ss tacopulver

0,5 dl vann

la dette surre på svak varme til vannet har fordampet

hell dette oppå eggestanden

skjær løk i tynne skiver

+litt tomat,gjerne halve sherrytomater(som jeg ikke har)

Legg det oppå kjøttdeigen

videre skal en ha 1 dl fløte

2 dl revet ost

og 0,5 dl crem fresh

dette skal blandes,jeg hadde ikke crem fresh og tok derfor litt mer ost.

Legg det utover paien

no er det bare å sette det tilbake i ovnen og stek videre i 15 min

da er det bare å nyte:))

denne paien skal passe godt som niste dagen derpå om det er rester igjen.

Da er det bare å nyte :)bon appetitt

7 kommentarer

Siste innlegg