trim jeg

Uten egentlig å tenke på trim så får en jammen god trim alikavel.Jeg kledde meg og gikk ut i førmiddag,og ute blåste det ganske heftigt(mildt sagt)skulle oppover for å se etter att alle dører var forsvarlig lukket i vinden,samtidig ville jeg besøke min granne på 76 år:)jeg tror ikke jeg gikk så fort,men å gå oppoverbakke i den kraftige vinden,ja det er trim det ikke pingletrim men skikkelig god trim der en får opp pulsen:))

Satt et par timer og pratet med grannen medan vi strikket det var koselig det.

Vel heime fikk jeg lyst til å skape litt hygge i heimen:))så kjøkkengardinene ble byttet ut med julegardiner,nye duker kom på salongbord og adventstaken kom fram:))det var ikke mer som skulle til,fyr i peisen og tenne noen stearinlys.

Så var det middagen i dag da.Jeg har en balje full av sei  liggande i grovsalt i kjelleren og der har dei ligget i 2-3 år nå,så nå kaller jeg det for gammesei.Jeg har hatt fisken liggande i vann i 2 døgn (byttet vann ofte)så i dag var det klart for koking.

Her er bilde av dagens middag

kokt gammelsei.Det opptimale tilbehøret skulle vært ertestuing og surkål men det vart det ikke i dag

Tilbehøret i dag var potet som min kjære ville ha,røde linser og gulrot/rabbe,smeltet smør med bacon i

no kunne jo eg ha laget mos av rabbene men valgte å servere dem i biter:))godt var det iallefall.

No skal eg strikke ferdig en genser til dukken:))ønsker alle en fin kveld

20 kommentarer

Siste innlegg