Så kom stormen

Vi ble ikke spart,Berit gikk rolig forbi oss sammenlignet med det som uler ute no.

I førmiddag var det ganske ok ute ,jeg og ei venninne fikk tilogmed spasert oss en tur i sko og jakke.,jeg fikk hentet inn litt vedogså.

Nå derimot er det full storm ute,det øsregner og dei store grantrea ligger i vinden:(føler med alle som er ute no,håper også att min kjære kommer seg hjem til kvelden.

Startet opp med litt julebakst i dag,så nå er jeg ferdige med konfektkakene.Jeg har laget røre til kromkaker også men dei har jeg ikke fått stekt,i alle år har jeg lånt jern med svigermor,går opp og henter den og så viser det seg att den er død:(og hun som fikk stekt kromkaker sist uke uten problem.Da får jeg bare håpe att min kjære rekker å kjøpe meg en før han kommer hjem i dag,hvis ikke må røra stå til søndagskvelden for vi skal til Måløy i helga og da får jeg kjøpt meg jern på lørdag.

No skal eg strikke litt og nyte tilværelsen inne:))

18 kommentarer
    1. Nei, det er ikke akkurat julestemning ute om dagen. :-/
      Så flink du er som baker og strikker. 🙂 Kjøper billige kaker på butikken hvis jeg trenger det jeg. :-)) Hadde planer om å begynne og strikke genser til meg selv, men har ikke kommet i gang enda…. Ting tar tid for meg.
      Ha en fortsatt fin dag og kos deg inne. 🙂 Klem

    2. Her i Tromsø slo det inn i går kveld. Prøvde fylle bensin, men ga opp med halvferdig ærend – det var grusomt å stå der mens vinden ulte og skiltene virket å hoppe av hengslene når som helst… I natt har det pisket utenfor. Deilig å være innadørs i sånt vær!

    3. Etter mange dager med litt ruskevær gløttet sola frem i Trondheim i dag 🙂 Vi merket ikke så mye til verken Berit eller søstrene hennes som kom etterpå, men litt ulte det rundt hushjørnene her også – og det synes jeg, som kommer fra et værholl nordpå, er bare koselig, for da føler jeg meg som hjemme 🙂

    4. Her har vi også hatt ruskevær i dag,,men langt fra slik Dere har det. Er trasig at du har fått laget røren og ikke får stekt krumkakene dine. Men kanskje mannen har fått kjøpt til deg i dag. Har selv bakt litt nå i eftermiddag og har også hatt en handletur til søta bror,,er nesten som nærbutikken for meg det. Og der fikk jeg ihvertfall SMØR,,for det er jo en mangelvare nå,,,ja Dere lavkarbofolket har vel hamstret det,,hehehe,,.Må du ha en fin kveld og ikke slippe for mange av Berits venner inn i varmen:))

    5. gretashobby:ja,no får eg se da om det går greit å la røra stå noen dager,min røre inneholder smør,melk og fløte:))hadde det bare vært vatn hadde eg slått det ut men ikke denne røra .
      Ja i kveld herjer det fælt ute håper det gir seg litt til i morgen

    6. Hobbystua:Jeg fikk nok ikke kromkakejern i dag:(butikken var stengt innen han rakk den,så nå får røra bare stå i kjøleskapet til søndagskvelden:)
      Jeg har ikke hamstret smør,men har sånn passe til å greie meg:))desuten har jeg lært hvordan mann lager det selv:))
      Kunne vært foruten dette uværet som hærjer ute i kveld,trøsten er att mannen straks er hjemme og i morgen tar han fri:))

    7. Huset på landet:trur du ikke att røra står seg til søndag?jeg lyt uansett satse på det så får jeg kjøpe meg jern på lørdag:))
      Sånn som det pisker og uler ute no så er det godt å kose seg inne i varmen:))

    8. Hørte at stormen herjet når jeg var på jobb. Nå har det løyet en del her, men det regner godt og blåser i byger. Kos deg inne, det skal iallefall jeg gjøre resten av kvelden, med jobb til åtte blir det ikke så mye mer en orker

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg