God morgen.

ja no er god morgen norge ferdige ,kaffen er drukket og vaskemaskina går med andre ord en ganske vanlig dag hos meg:))

Da jeg hadde lagt meg i går så hørte jeg kor det buldra i fjellet,heldigvis går ikke disse rasene der folk bor,men dei går der bilane kjører trøsta er att det skjelden kjører biler så seint på kvelden.Da det lysnet i dag kunne jeg se att fonna hadde går på fjorden mellom Leira og Viddal.Det er bygd 3 fonnoverbygg her og snøen gikk over den ene.

No hender det alikavel att snøen kan gå over ut på sidene også og siden fonnfaren er stor nå om dagen så holder jeg meg på den trygge siden.

I går øste regnet ned og i dag er det igjen et vintereventyr ute kvitt og vakkert men ikke mer enn 1-2 cm nysnø:))akkurat passe.

Siden det er snø og ikke regn som daler fra himmelen så skal jeg ut og gå tur i dag:))

Men først vil jeg forberede middagen.Jeg hadde noen seifileer som var litt tørre i fryseren,dei skal eg male og forvandle til saftige grove seikarbonader:))

Har ringt yngste sønnen og spurt om han vil komme hjem og fiske til mor:))selvsagt sa han ja,så da håper jeg han er her til helgen og att vi har fiskelykken med oss

Da håper jeg alle får en fin dag

5 kommentarer

Siste innlegg