Det tar på!

Hei folkens,ja det tar på å være fisker og selskapsdame når en er vand med å sitte i ro og strikke:))

Jeg og sønnen startet dagen med å trekke garn,dvs det er sønnen som gjør det:))jeg er bare selskapsdame ombord og så må eg hjelpe til å dra båten ut og inn av naustet:))

Det var litt motvind i dag så sønnen fikk nok merke det da han rodde.

Den store fangsten lar vente på seg meg alikavel;fruen er fornøgde med fangsten i dag

vi fikk noen flotte eksemplarer av sandflyndre,i boka står det att dei blir opp mot 40 cm men den største vår var 55cm :)) vi fikk 2 mindre også men selvsagt var der en krabbe i dag også og den hadde hatt flyndrefest.

Vi fikk en storsei men den tok jeg ikke bilde av og en flott torsk

Da vi kom hjem fikk jeg venninnebesøk:))

resultatet var jo att sønnen fikk jobben med å partere fisken også:))han er snill jeg hvet det:))

Da det var gjort pakket jeg fangsten og fikk den i frysa før vi gikk på tur,først opp på Sellereite 1 km oppoverbakke og etterpå helt til Viddal 2,5-3 km og så hadde jeg like lang veg heim etterpå.

Vel hjemme ringer min kjære ,han blir sein i dag så da lager jeg middag med en gang til meg og sønnen så får mannen spise når han dukker opp:))

Meny?sprøstekt flyndre med forvella brokkoli og gullrot,potet til karan og byggris til fruen,jeg kan garantere att det var ett herremåltid:))

No er jeg sliten og sårføtta så fruen blir sittande resten av kvelden:))

No skal eg leite fra strikkepinnane:)ønsker alle en fin kveld

15 kommentarer

Siste innlegg