Vel hjemme igjen

må først få takke for alle hyggelige komentarer i dag morges:)

Det ble en lang dag,var hjemme igjen 17.30 og nå er lørdagspizzaen fortært.

For 35 år siden var det kurs ,det skulle settes ihop et nytt kirkereform,no 35 år seinere var det kurs igjen vi skal på ny sette opp en kirkereform som mest sannsynlig skal vare i 35 år.

Jeg lærte fort att soknerådet har stor myndighet:))og det er faktisk vi som skal diskutere oss fram til hvordan vi vil att kirka skal være i åra som kjem,hvordan gudstenestane blir holdt og hvilke sanger,salmer og melodier som skal brukast.

Når vi har blitt enige skal det sendast til biskopen for godkjenning.

Dere kan godt si att jeg lærte noe i dag og jeg skjønner att vervet mitt er mer betydningsfult enn jeg trodde:))

Ja ja det går nok bra:))med god hjelp av presten vår.

vi avsluttet kurset med en vanlig gudsteneste  så fikk vi testet litt av det vi ble kurset opp i.

Vi hadde hyppige kaffepauser hvor vi også fikk servert forfriskninger frukt og kjeks,vi hadde lunch da fikk vi hjemmelaget fiskesuppe (kvit type)og den var himmels god,den var etterfulgt av is og kaffe:))det var ikke noe å si på den sosiale biten.

Langt å reise ja men jeg satt på med en sambygding og bilen hans hadde gode setevarmere så det gikk greit.

Nå er det hver gang vi møtes på tv 2 og så får eg prøve å lese gjennom noen blogger:))

 

5 kommentarer

Siste innlegg