Handletur

I dag har jeg vært på handletur,vi samlet oss 3 damer og kjørte til nærbutikken ca 3 mil unna.

Det er stor snøskredfare så veien bortover er nattestengt,dvs dei legger ned bommen ved mørkets frembrudd.

På vei hjem måtte vi stanse for denne flotte familien her

De ruslet så flott over veien:))

Vel hjemme fikk jeg pakket ut matvarene før jeg gikk meg en spasertur.

Måtte sta og ta bilder av fonna som har gått 2 ganger på under en uke,en fonn som ikke bruker å gå iallefall ikke der

Første gang gikk den beint ned,den ble åpnet men kort tid etter gikk den igjen denne gangen langt bortover

Dei som bur på den andre siden av fonne er innesperret siden bygda slutter ved enden av et fjell,så når dei endelig åpnet veien var der mange som ville ha seg en tur bortover for å handle.

Vel her har veivesenet gjort en feil,dei har glemt å legge ned bommen på Viddal bare på Leira sida.

En stakkars uheldig bilist kom så kjørande fra Viddalsida og ante frad og ingen fare:)og siden bommen kun er utstyrt med refleks på ene siden såg ikke den uheldige sjåføren bommen før det var for sent

Ser ut som stakkaren har vært under bommen,iallefall har den brettet seg i en v form,men heldigvis ingen personskade.

Nei denne tiden på året er trasig for alle som lever der rasene går vi får håpe ingen blir tatt av rasa.

No skal jeg røre ihop noen muffins til kirkekaffen på søndag:))

ønsker alle en fortsatt fin dag

4 kommentarer

Siste innlegg