Rydde bort påsken

Før påske oppdaget jeg att rødpilen jeg har i hagen har fått brukket en grein:(det likte jeg ikke,men når jeg ikke binder opp før vinteren kan jeg ikke skylde på andre enn meg selv

gikk en tur ut i hagen nå og tok bilde,og slik ser rødpilen min ut i dag.Mulig dere ser en knekt grein nede til høgre her.

Før påske tok jeg noen greiner fra denne inn i en vase,tenkte det ville bli grønt og fint til påske

joda det begynner å grønast ser dere:)men det er ikke knoppane som åpner seg,det er rett og slett nye greiner som har vokset fram i løpet av påsken.

Da jeg plukket av påskekyllingane isted oppdaget jeg att det vokser og gror i vasen:))

alle greinane har ettablert massevis av røtter:)her må jeg til å plante:))så nå er jeg den lykkelige eiger av flere rødpilbusker,ikke verst det.

Samtidig som jeg var ute kunne jeg konstantere att alt overlevde 40 cm nysnø oppå ryggen

i fjor vår la jeg ut 3 potter med primula som hadde stått og blitt inntørket over vinteren nede i kjelleren.Jeg glemte helt av dei 3 pottane i fjor sommer,da jeg gikk rundt i dag kom jeg bort i dem og jammen er den ene i ferd med å blomstre:)

tror jammen jeg må spandere litt ny jord på denne tøffingen som har overlevd det meste.

For 2 vintre siden spiste hjorten opp kristornen min også,det stod kun igjen en naken stamme,den stod slik i hele fjord så jeg hadde egentlig tenkt å kkaste den.

Men dette er vist året da alt skal våkne til liv igjen :)for også denne spirer fint igjen no,må bare sage av toppen litt

naturen er forunderlig skapt:)

ikke store snøflekken igjen:)og ikke store treplatten under disse møblane heller,er spendt på om min kjære velger å legge platting her,vi har snakket om flere alternative plasser,men det er her på oppsiden av huset jeg ønsker det.

9 kommentarer

Siste innlegg