Dugnad

Det er vår og med våren følger dugnad iallefall på bygdene.

Jeg startet dagen med å prøve fiskelykken på kaia,jeg fikk 2 småmort som jeg nå har stekt til lunch:))helt nydelig å bare kose seg med sprell fersk fisk som krøller seg i stekepanna.

Men medan jeg stod der og fisket kom ei venninne kjørandes,det skulle være dugnad på bedehuset,dei gulna panelveggane og taket i gangen skulle males og bli kvitt og fint.

Så jeg pakket ihop og hentet sykkelen min og tråkket i vei til Bjørke:)jeg fikk trim og bedehusstyret fikk hjelp:)så nå er det nesten ferdig grunnet og allerede no mye lysere.

Vi fikk litt for lite maling så det blir innkjøpt litt mer til i morgen for da er det dugnad igjen.

No er det begrenset kor mange som kan stå i et rom og male,i dag var vi 3 så får vi se i morgen jeg kan uansett sykle en tur og treng dei hjelp så hjelper jeg til.

No har ikke jeg mulighet til å male tak og høgt oppå veggane til det trøbler nakken for mye,men det er masse annet pirkarbeid + et skap i golvhøgde så det er der jeg kan hjelpe.

Vel heime kunne jeg med glede se att nå var kvitveisen også kommet til Leira:))

nydelig:))

og i hagen gror og vokser det,:)

gressløk,luftløk og løpstikke er på god vei no

og om ikke mange ukene kan vi igjen nyte varm rabarbra suppe.

Ønsker alle mine venner en fortsatt fin ettermiddag

19 kommentarer

Siste innlegg