En dag uten noen gjøremål

No nermer kvelden seg og jeg har ikke gjort det slag i dag:)våknet med en kropp som føltes mørbanket.No er den imidlertid restituert og jeg føler meg helt ok:))

Inntil solen fik tak og varmet natteluften litt såg jeg på god morgen norge og strikket.

Siden kledde jeg meg og gikk en tur på Leira,ei av grannene var ute og bydde meg kaffe i solveggen:)det sier vi ikke nei takk til.

Så etter et par timer ville jeg rusle videre,kom så til granne nr 2 som også ville by på kaffe i solveggen:))he he jeg takka nei til kaffe men en hyggestund i solveggen var ok så vi hadde en fin time sammen:)

Sola varmet godt i dag men det var kun i solveggen.

Det har vært et tema på blogg i dag ser jeg,uønsket.På bilde her ser dere att jeg har hatt uønsket besøk i hagen min,hadde dei bare lagt fra seg visittkort men neida dei ødelegger også må vite

Denne tuhjaen plantet jeg sist sommer,i natt har hjorten knekt halvparten av greinene og gnagd av barken:))så den er virkelig UØNSKET

Nå bugner det ellers av påskeliljer rundt om på Leira,det er et herligt syn som jeg kan like

Det er mye vakkert rundt om nå og jeg tror att det meste er i ferd med å springe ut:))her kommer litt fra dagen min i dag

Som dere ser har jeg bare kosa meg og nytt alt det vakre som vokser og gror :))tror jammen jeg liker våren jeg:))

10 kommentarer
    1. Så nydelig blomstring du har rundt deg og heldig med været også forstår jeg med kaffikos i solveggen :)) du har hatt et dårlig besøk i hagen ser jeg, ikke noe kjekt når plantene blir ødelagt, men slik er et jo med naturen rundt seg og høye gjerder over alt er jo heller ikke noe fint syn
      Her har der regnet og regnet i hele dag, eneste trøst er vel at vi slipper frost til natta !

    2. Sirdalsrypa: noe hjort må vi regne med men stammen er alfor stor.Når det kommer opp i 30-40 dyr på en så liten plass burde kvota fot skyting bli øket.
      Det har vært blå himmel her i dag og slik er det meldt resten av uken også

    3. ein veldig god og rolig dag. Det var vel nødvendig. synd med hagen din som vert ødelagt av hjort. Vel den er vel ikkje ødelagt, men enkelte ting er det.
      eg har undersøkt om kvitveis her i Høayanger. Og fått det bekrefta. Det finnes hverken kvitveis eller blåveis her. Må ganske langt for å finne det visst nok. Merkelig syns eg. Men sånn er det. Har sote på verandaen i ein ullsovepose i dag. Det var godt. håper eg tolte det. Nå får du nyte kvelden videre skjønning

    4. gretashobby: det var nødvendig med en rolig dag ja så det gjorde godt:))Jeg må nok leve med hjorten,prøver å finne ut hvilke planter den ikke liker.Hvorfor den herja med tuhjaen no hvet jeg ikke,no er det grønt overalt så det er ialefall ikke mat den er ute etter.
      Trodde kvitveis fantes overalt eg,blåveis har ikke vi heller bortsett fra i en hage:))og den lille spiren jeg fikk av grannen da:)
      I kveld blir det strikking,2 rundpinner med 410 masker på hver skal strikkes sammen til 1:)så det vil ta litt tid.
      Ha en fin kveld du også

    5. Sirdalsrypa: sjalusi er en dårlig egenskap og jeg tror det finnes noe av det her inne.Dei som ikke har så mange hjort protesterer på att vi skal få øke,det kan ikke være for annet enn att dei ikke unner oss mer kjøtt

    6. det høres jo litt merkelig ut, hele poenget med jakta nå for tida er jo mer for å holde stammen på et nivå der man unngår sjukdom og innavl enn mest for matauken, men men slik er det jo med alt, noen tåler ikke at andre har mer enn andre 🙁

    7. Flotte bilder, spesielt når en ser det snødekte fjellet i bakgrunnen. Her øser regnet ned .. og det har det gjort i hele dag. Selv om en sitter innendørs på jobb så gjør det liksom litt med humøret dette her. Må bare innrømme det.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg