Ferdige med 1 dugnad

I dag lagde jeg middag kl 8.30 :)en stor panne med kjøttsuppe er greit å komme til etter en dag med dugnad.

Ja for jeg reiste sammens med ei dame inn til bedehuset igjen i dag,no er første trinn med maling ferdige og vi har vært en god dugnadsgjeng:)

Det har vært litt av et malearbeid men du så lyst og fint det vart:)fra mørk gulnet panel til lyse lette vegger.

Neste dugnadsøkt blir utenfor kirka,det er soknerådet som ber inn til så jeg må nok være der også,og fint skal der bli til konfirmasjonen:))men det er en uke til det.

Bilen jeg satt på med til Bjørke skulle ikke tilbake etter dugnaden så jeg spaserte,sola skinte og jeg fikk en god spasertur:)

Siden sola skinte og temperaturen låg opp under 20+ ville jeg ikke gå gjennom tunellen,det er rasfare på gamleveien men alikavel kosligere å gå når været tilater det.

På veien er det stupbratte bergvegger og det er festet not på utsiden av berget der rasfaren er størst,på denne veggen vokser det masse bergfrue eller bergjomfru:)

Det er imponerande hvordan denne planten greier seg,hva lever den av?den vokser jo bare på gråstein og om sommeren henger det store klaser med kvite blomter ut fra disse rosettene,den er virkelig skjønne.

Jeg kom hjem tidlig på dag og sola var varme så jeg tok en liten runde i hagen også:)jeg flyttet noen planter og plantet noen,skal flytte en rhododendron også,må bare bestemme meg hvor den skal stå.

Liker plaseringen den har no men det ser ikke ut som den trives der.

Fikk pratet med en fra ørsta komune også i dag,så nå kommer dei snart med matjord til meg og lager ny plen der dei grov opp i vinter.Jeg skal også få en rhododendron med dei som plaster på såret fordi att deg ødela beddet jeg hadde laget sist sommer:))

No blir det kvile og strikking resten av kvelden,tror jeg trenger det:)ønsker alle en fin kveld

17 kommentarer

Siste innlegg