God morgen

Det vart ikke tid til bloggen i går,vi var så heldige å få overaskande besøk av yngste jenta og kavaleren:))og da må vi bruke tiden sammen.

Sola skinte fra en skyfri himmel,litt kjøligere vind en det var på fredag men du verden så godt alikavel.Middagen spiste vi inne men kaffen tok vi med ut

Plattingen er ikke ferdige så vi måtte finne et annet hjørne å oppholde oss på:)

Denne plattingen er mer jobb med enn det jeg hadde trodd,det er jo ikke bare å legge ned på bordkledning underlaget skal være beint også.

Først hadde vi planer om å ha plattingen helt ut,men høgdeforskjellen ble da nærmere 40-50 cm og det var mye,så nå ender den ved hushjørnet

Mye er lagt utover men ikke fastskrudde og heller ikke saget tid i fasong men det kommer:))

I dag er det strikkekafe,tror det er siste gang før høsten er over oss igjen.Når jeg kommer hjem er det såvidt tid til middag og så skal jeg og min kjære på møte,vi er begge i 17 mai komiteen og dagen lager ikke seg selv.

Har sikkert skrevet det før:)men her hvor vi bor lager komiteen middag til alle i hele bygda,etter kirke går toget da til ungdomshuset hvor alle i bygda setter seg til bors og vi serverer dem middag.

Maten er billig,ca 80 kr for voksen som da får en god porsjon med kjøttkaker og tilbehør.

Samme komite står for leker ,tale og annen underholdning.

Når komiteen så har ryddet bort og tatt middagsoppvasken er det duket for kake,vi selger da kaffe,brus,is og kake .Alle i komiteen bidrar med hver sin  kremkake.

Ja ja ,koselig bruker det å være selv om jeg må stå på kjøkkenet hele den dagen.

No skal jeg se gjennom litt blogger fra i går før turen går til ungdomshuset og strikkekafe:))Sola skinner og jeg tror det blir varmere enn i går:))ønsker alle en fin dag

15 kommentarer

Siste innlegg