Lungeurt

Sitter her og ser i blomsterfloraen min.Da jeg spaserte til ungdomshuset tok jeg et par bilder av det som heter lungeurt

Denne nydelige blomsten vokser i store mengder på Bjørke og Leira,svære blå tepper pynter opp langs veikanten på Bjørke.

I blomsterboka mi står det at den bare er funnet i vill tilstand i Kristiansand S i norge,men i mine øyne er den vill der den titter fram i grøftekantane her inst inne i fjorden:)

Vi har en sort til,den ser maken ut men er rosa

mulig dette er en annen art,noen som hvet? vakkert er det iallefall.

Måtte ta med et bilde av marinaen her inne:)

ikke så mange båter det nå men det kommer seg nok snart tenker eg:))og skulle noen finne på å ta turen inn hit med båt så er det mulig å leie seg plass:))det er oppsett et lite hus til marinaen med dusj og toalett,greit å vite:))

På strikkekafeen hadde vi det veldig trivelig som vanligt,no blir det en gang til før vi tar pause fram til høsten.

No skal jeg strikke litt til før vi drar på komitemøte for 17 mai,ønsker dere alle en fin kveld

10 kommentarer

Siste innlegg