God morgen

Ute er himmelen nesten blå,det betyr att vi får sol i dag:)det kan jeg like selv om det melder litt regn på ettermiddagen.

Jeg har startet dagen i dag med å rydde unna strikketøy og div tilbehør og lett fram lego og barbidukker,jeg må sikkert leke litt jeg også:)for jeg skal nå ha et par barnebarn fram til mandag.

Jeg har også rukket å rydde vekk litt klesvask så nå kan jeg kvile og finne energi til barna kommer.

Vi får besøk av feieren også om ikke lenge,han skal være her i 10 tiden,det er ikke feie han skal det er rett og slett brannkontroll.

Dette er nytt,så no kommer dei en gang for å feie og en gang for å kontrolere ildsteder,brannslukningsapparater og rømlingsveier i bustaden,det blir dermed litt mer betryggande i husa:)

Fikk som sagt handla litt også i går:)no er det ikke sommer rett ennå men den kommer så jeg kjøpte en halvlang bukse

Denne var faktisk veldig dyr,men så er det et kraftigere stoff en det som er vanlig på slike bukser.Til teights må jeg ha noe som dekker bakenden:)er jo ikke tennåring lenger hi hi så jeg fant  til slutt en tunika som også satt uvanlig fint på kroppen

ja ja bilde la seg feil vei:))

Jeg er med i 17 mai komiteen og en av oppgavene vår er å plante i 2 urner utenfor ungdomshuset,så vi var en tur innom plantasjen også.Jeg fikk kjøpt plantejord og 2 brett med stemorsblomster,dei tåler å bli plantet no og lørdag er det dugnad så jeg håpte å få dem plantet da.

Måtte jo ha noe til meg selv også:)så jeg kjøpte min første sommerblomst

denne var vel nydelig:)hvet ikke hva den heter men den minner meg om tvillingblomsten,navnet stod bare på gresk:)og det har jeg ikke rukket å lære meg ennå.

Uansett det stod at det var en staude som dyrkes som etårig sommerblomst og den tåler litt nattefrost.

Håper dere alle får en fin dag,så får dere se når jeg får et smutthull til å titte innom:)

8 kommentarer
    1. flotte klede du har kjøpt. Dei likte eg. Vi har ikkje samme smak bestandig, men dette likte eg veldig godt. tips om kva butikk det er kjøpt på?
      Ønsker deg ein super dag frem og uke og dager. Husk å kvile deg litt også. klem

    2. Den tunikaen var kjempefin :)) og må innrømme at jeg også synes at bukser med strikk i livet er litt greit hihi
      skulle gjerne ha plantet litt stemor snart jeg også, i allefall i ei krukke ved inngangen, kanskje tid i helga, vi får sjå 🙂 kos deg med barnebarna
      ps nydelig blomst, som jeg heller ikke kan navnet på ;0)

    3. Grete: takk:)dyr tunika men forhåpentligvis blir den et yndlingsplagg og da er det greit.
      Skal ha litt mes sommerblomster selv,men når jeg sitter på med andre og bilen er full er det umulig å hamstre blomster:))synd navnet på blomsten ikke stod på norsk

    4. Feieren på besøk for brannkontroll har vi hatt flere ganger, og det er fint. Heldigvis har han vært fornøyd 🙂 Stas med nye klær også- fine! Og så er det jo koselig å få plantet litt ute. Nå er det jo både blitt mildere og lysere. Oj nå kom jeg på at jeg må vanne, jeg har fått tagetesspirer av naboen som står i vinduet i dokkestua. Ha en god dag !

    5. strikkogkos: he he ja du må huske å vanne:))jeg er vist ikke så flinke med det selv så jeg får holde meg til frøblandinger som kan sås direkte i beddet.
      Vi må vist oppgradere eller kjøpe ny brannslukkingsapparat ellers var han fornøgde:))

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg