en aktiv morgen

I dag har jeg hatt en aktiv start på dagen:)det er den store brødbakedagen i huset så da mixer jeg ihop deiga før frokost.

Nå står 4 store havrebrød i ovnen og 4 til heving + 3 store ingers rugbrød står til heving:) seint i går kveld bakte jeg lavkarbobrød så da burde her være litt for enhver smak:)

Siden jeg må holde meg hjemme medan brødbakingen står på kan jeg like godt være enda mer produktiv på kjøkkenet:)

I konfirmasjonen fikk vi smake en aldeles nydelig sylte,en tomatsylte som passer perfekt til en god ost.Jeg fikk oppskriften med nevøen min som også var kokke på dagen,håper jeg blir tilgitt att jeg deler den med dere:))

1 kg tomater,ta bort stilk

og del dem opp i biter

Tilsett 400g sukker,2 lime (saften + det grønne på skallet

i tillegg deler mann 2 vaniljestenger på langs og skraper ut frøene,alt har i panna.

Nå skulle dette koke inn,hvor lenge hvet jeg faktisk ikke men jeg lot det koke lenge:)

Ta så en stavmixer eller det dere har til å mose med:)kjør sylta til en fin pure

Ta litt ost,gjerne med brød eller kjeks til og ha litt sylte over,jeg lover att dette er utrolig godt:))sylta skulle stå seg lenge og den kan fryses om mann ønsker det:))

Her skinner sola fra en skyfri himmel så jeg har tenkt meg ut i hagen etterhvert:))

ønsker alle en deilig dag

14 kommentarer

Siste innlegg