ansiktsløfting

God morgen.Nå sitter jeg og nyten en frisk og god frokost

deilig gresk yughert med litt tomatsylte på og et dryss av haselnøtter og gresskarkjerner………mmmmm

I dag har jeg planer om å gjøre ganske masse,jeg må lage til noen konfirmantkort og gaver,vi skal til Langevåg i morgen til konfirmasjon men det er også tid for det her i bygda,bare 2 jenter i vår kirke.Tenkte jeg skulle sykle til Finnes med en oppmerksomhet til den eine jenta ca 5 km den andre bor her på Leira så da blir det en spasertur her også.

Så tenkte jeg att det skulle bli litt  ansiktsløftning ute i min hage.

Her ser dere en puslete rhododendron litt over kuletuhjaene,det er den typen som vokser fort og får store lilla blomster.

Den ser virkelig ikke ut til å trivest med plaseringen så jeg vil flytte den bort hit:)

Tenkte den skulle få en ny mulighet i framkant av dette beddet.På denne siden av huset ser dei ut til å trivest mye bedre.

Så får jeg blande ned litt ny god jord der den har stått før og spre utover sommerblomstfrøa jeg kjøpte .

Ser dere dei 4 buskene på linje her på oppsiden? sønnen har som sagt fjernet noen syrintrær oppe i sin hage og nå skal dei få nytt liv hos meg:)det var egentlig 1 tre men den delte seg opp og åpenbarte 10 rotsystemer:)min kjære gikk god for 4 trær på ei rekke hos meg og lagde plantehull for meg i går kveld:))gleder meg til en ale med kvite vakre klaser:))men fruen hadde hjerte for dei andre røttene også så jeg satte ihop noen greiner og plantet i et 5 hull:))litt i utkanten for komposthaugen min.Det var det nydeligaste jord jeg har spadd i så der burde det bli gode vekstforhold.

Resten av røttene ligger i vann,skal nok få et nytt hjem dei også.

Når vi bor på gård er det litt vanskelig å si hva som er hage og hva som er slåttemark,men jeg prøver å ramme inn det som kalles hage:)

Siden mannen har satt 3 ripsbusker på rad her til venstre var det natulig å slå gresset forbi dem,dermed vart dette en naturlig avslutning på hagen,midt forran har jeg plantet en thuja og til høgre plantet vi syrintrea:)vi har alikavel god plass til plenklipperen:)Dere ser også att den røde rhododendroen(alperosa)er i ferd med å bli rød

her er enden på syrinrekka og fortsatt kommer min kjære til med traktor om han får behov for det,så da er vi begge fornøgde:))bak buskene dere ser attmed huset har jeg 2 små epletre ,1 morellebærtre og 1 plommetre:)og i år kommer dei alle med blomster

Kristornen som hjorten spiste opp for 2 vintre siden kommer nå med nye skudd:)den får nydelige små rosa blomster og gule bær

i fjor tok jeg opp all rabarbra og blandet ned en bøtte med gammel kugjødsel fra kuene vår og i år ser det ut til å bli en bra avling:))gleder meg til den første varme suppe:)

Men no må jeg hive meg rundt og starte dage:)det blir sykketur først i tilfelle vi får regn.

Og kommer regnet før jeg får plantet om i hagen får jeg stryke skjorter til morgendagen istedenfor:))

Ønsker alle en superfin dag

6 kommentarer

Siste innlegg