Dagens middag

Jeg hadde en boks coccosmelk ståande og lurte litt på hva den skulle brukes til:)etter litt leiting på nett kom jeg fram til denne retten som jeg fant på nettsida til undredalsysteri

først lette jeg fram alle ingredienser

stek lett 2 rødløk og 1 purreløk

jeg hadde så løkblandingen over i en skål medan jeg stekte videre 1 pk kyllingkjøttdeig og 1 pk vanlig kjøttdeig.

Her skulle stangselleri oppi ,men siden jeg har løpstikke i hagen valgte jeg å ta litt av det,smaker jo selleri den også.

Det skulle tilsettes fersk ingefær og kvitløk men det stod ikke mengde,jeg valgte en bit ingefær på str med ett lite egg og 5 fedd kvitløk

nå hadde jeg løkblandingen over kjøttdeigen igjen og tilsette 1 boks tomater 1 boks coccosmelk og 2 ts curry paste.

Det stod ikke mengde curry paste  så det må bli smak og behag,jeg kunne gjerne doblet det,hadde sikkert gått greit med fersk chili også.

Jeg rørte dette ihop og hadde tilslutt i 2 revne gulrøtter

i oppskriften stod der 1 dl olivenolje,men hvor skulle den brukes?jeg stekte med den:)

Nå er det klart for å legges i ildfast form,gryten legges lagvis med tynne skiver squash mellom.I oppskriften stod det 2 squash jeg rakk bare å bruke 1.

Til slutt skulle det toppes med UNDREDALSOST:)undredalsost hva er det?jeg googler og finner geitost,spør etter det på butikken men ingen hadde hørt om det,valget falt derfor på snøfrisk i fast form slik att den kunne rives


God middag:))

Retten var god og lett,passer fint dagen derpå når magen er full etter litt for mye fet mat.Grønnsakene gir fra seg en del veske men jeg serverte grove rundstykker til og guttene brukte brøde til å få med all kraften:))

8 kommentarer

Siste innlegg