Solskinn

Storm i går og solskinn i dag:))jammen har livet mange overaskelser i vente.

Jeg startet dagen med en vennetur til nærbutikken i dag,ca 30 min å kjøre en vei.Vel hjemme igjen tok jeg på litt varmere yttertøy ,lette fram sykkelen og syklet til Viddal,sola dukket opp og jeg og vennina mi satt i solveggen en stund før vi tok med hundene og gikk en tur opp mot setra:))

En nydelig tur i deilig solskinn,det ble varmt også etterhvert så jeg hadde for varm jakke på meg:)ikke verst det med tanke på gårsdagens uvær.

Dere ser skyer men det var mest blå himmel:))og det var akkurat der sola var,en stund etterpå forsvant dei siste skyene også.Den grønne flekken i enden er Leira:))

Jeg har også tatt bilder i hagen i kveld

Denne rosa rhododendroen har fått brune flekker på bladene,noen som hvet hva det er?

Dette er en rot som vi hentet i en annen hage,dvs sønnen fjernet den i hagen sin og kjørte det i utmarka,min kjære forbarmet seg over den og hentet den ned til meg:))

no viste jeg ikke hvor den skulle plaserast så vi satte den ved elvakanten og der har den stått et par år uten å bli plantet,harhaus som den er har den dei største og fleste blomsterknoppene i år:)kanskje på tide å gi stakkaren litt pleie og iallefall legge litt jord rundt roten.

Får ta flere bilder en annen dag,jeg har nemlig jobbet i hagen i kveld,flyttet 2 planter og plantet 1 rhododendron:)Og så trillet jeg noen trillebår med gammel kuskit ut av gjødselkjelleren,ett bedd fikk 2 fulle trillebår og resten tippet jeg på komposthaugen,tenkte det var lettvint om jeg trengte litt rundt noen planter:)

 

11 kommentarer

Siste innlegg