nye kjoler og jobb i hagen

I dag har vi alle vært ute og jobbet i hagene her på Leira:))sønnen med sin hage og jeg med vår,og min kjære har begynt videre med plattingen som ikke var ferdig.

Denne delen av hagen venter fortsatt på ansiktsløfting,ørsta komune skal ta seg av det,men foran garasjen har der vært vært et blomsterbedd i påvente av et nytt sted å bli blantet,no måtte den jobben gjøres så dei kan lage til hele stykket når dei kommer med jord.

Jeg plantet små nette planter som har femdobla seg og vog minst ett tonn pjhu,4 tunge stauder skulle gå greit men tror nok ikke kroppen var happy for stuntet nei.

Den siste stauden måtte sønnen spa opp.

Her fikk et par nytt hjem,det er dette som er staudebeddet mitt no,kun i enden her.

men jeg gjorde ett lite untak og plantet 2 hosta mellom noen vintergrønne,tenkte dei kunne være med å dekke over steinane.

denne biten har jeg ikke stelt ennå,her er rabarbra og luftløk,og over steinen skal jeg så lin:)blomstrane har en himmelsk blåfarge

midlertidig trapp forran døra,nå skal denne bli historie ,min kjære skal forlenge plattingen helt fram og over tunet

Her er rammen kommet på plass,dette blir bra:))

Vi vart velsigna med sol i løpet av dagen og jeg ble våt av svette,da var det kjekt når postbudet kom og jeg fikk kjolane Synnøve har sydd til meg.

Som seg hør og bør måtte det prøves og takast bilde av:)

Fortsatt vinterblek hud men du så skjønt det var å lufte kroppen litt:))

bilde vil ikke stå:))men men dette har iallefall vært et langt svart skjør tidligere,no har jeg en anvendlig og fin kjole:)

en lett og luftig sommerkjole,tror den blir en favoritt:))

Ønsker dere en fortsatt fin kveld

12 kommentarer

Siste innlegg