En deilig sommerdag

Vi har vært velsignet med en deilig sommerdag i dag:))kan ikke si jeg var lei meg for det nei.Bedda er knuskande tørre så det er vannkanna som må til på dem.

Jeg hadde planer om å stå på kaia og fiske i dag,men det gikk ikke

tror dere ikke att tjelden har lagt et egg på kaikanten,stakkaren det er 3 forsøk tror det er svartbaken som steler egga.

Tjelden var iallefall ikke happy for selskap så jeg gav meg fort

merkelig fugl dette:))

den prøver faktisk å gjøre seg usynlig for meg istedenfor å passe på denne stakkaren

Første gang den la egg var der 3 andre gang 2 og nå tredje gang bare 1 og får den klekket egget er det ett under ,ikke alle som bryr seg og blir der ståande og fiske.

Jeg valgte å være handlanger for min kjære siden jeg ikke fikk fisket,vi har som sagt 2 naust og orkanen i vinter ødela frontveggen på begge 2 .Det ene naustet er urgammelt men fungerer helt ok alikavel

vi måtte lage nye dører og bytte bordkledning i front

det skal ikke være lett,før i tiden bygde dei hus for att dei skulle vare,det måtte 2 karer spett og brekkjern til for å få ut en krok

og medan karane svetta kunne fruen kose seg litt på avstand:))men jeg ryddet da i støda så vi har gjort klart til jonsokkbål:))

tenk att noe så vakkert blomstrer frodigt i sjøen:))støda er full av denne herligheten som dufter honning:))


Halve sida ble ferdig i dag men no kan vi iallefall lukke døra så får vi se når han får tatt den andre siden.

Da vi kom opp igjen var klokka pasert 18.00 og vi grillet da fiskespyd ute:))deilig med scampi,kamskjell og laks og så deilig å kunne sitte ute og nyte det varme været,får håpe den iskalde nordavinden ikke kommer tilbake

5 kommentarer
    1. Flotte bilder Connie, og jeg likte veldig godt den toppen din :))
      Stakkars Tjelden burde i minste få frem en unge, ikke greit når den ikke får være i fred nei. Dere har fått mye jobb etter orkanen ja, mye jobb er det jo uansett med mange hus på garden men allikevel

    2. Sirdalsrypa: takk:))greit med noe lett som går nedom bakenden:)
      Jeg synes også lit synd på tjelden no men hva skal jeg gjøre da?fikk no 3 fiskere til å ta hensyn i dag så dei reiste videre til neste kai,men desverre er ikke alle like omsorgsfulle.
      Mange hus å ta vare på ja,men aldrig før har dørene i nausta blitt revet ut,det viser bare hvilke krefter det var i romjula

    3. Så fint og nært. Nydelige bilder du legger ut.
      Det er mye arbeid med hus, og velger ikke å tenke på det :).
      Det så iallefall ut som du hadde en riktig fin dag i går. Det var det her jeg bor også.
      Får håpe vi får mange slike dager framover :).
      Koselig med Jonsokbål.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg