Ny sommerdag og rusten jerngryte

Dere skjønner sikkert att jeg har tilbrakt dagen ute:))sola skinner og jeg må bare være ute og nyte medan det er så fint:)

På morgenen gikk jeg en tur ned i fjøra

Det var deilig å bare sitte her og nyte sommeren:)

I det elsdte naustet som mannen nå har ryddet etter orkanens herjinger i romjula fant vi en gammel jerngryte,den var hel men full av tjære både utenpå og inni.

No ville jo jeg ha denne gryta:))så jonsokkaften tok mannen og la den oppned i bålet vi hadde om kvelden,da jeg gikk ned i dag og tok den ut av asken hadde den brennt rein for tjære

No har jeg planer om å smøre den inn med noe som gjør att rusten ikke smitter på alt og alle som kommer borti den,mulig den blir sort.

Siden jeg gikk i kjole lot jeg den være igjen ved naustet så får sønnen hente den hjem med traktor til meg:))

Da jeg kom opp igjen fikk jeg melding fra ei venninne :)så da lette jeg fram syklen og syklet på besøk,da jeg skulle hjem var ei anna venninne ute i hagen og da må en si hei:)noe som resulterte i en time der også hi hi og plutselig hadde jeg vært borte i snart 5 timer:)

Etter att jeg og sønnen hadde spist middag tok jeg fatt på litt husmorsysler,så jeg fikk stekt opp en haug med kjøttkaker og jeg vasket gulv og ristet tepper:))

No skal jeg bare slappe av og nyte resten av kvelden:)sommer er ikke det værste mann har 🙂

Den siste rhododendroen står i blomst no

ønsker alle en fin kveld

11 kommentarer

Siste innlegg