oppdatering fra hagen min:)

Etter å ha vært borte i 3 uker så kan jeg konkludere med att hagen overlevde hi hi.Jeg har fått hvite att det har regnet medan vi var borte så hjelperane mine slapp å vanne.

 blomstringen tar overhånd,så her synes ikke kuletujaen lenger

mørkkongslys,jeg trodde jeg hadde flyttet alle småspirane i fjor,men 1 stod igjen:)heldigvis for alt som kom ned langs elva tok jo komunefolka knekken på.

denne husker jeg ikke navnet på

ikke husker jeg navnet på denne heller,men den er flott i bladverket også før den blomstrer med ett vell av rosa blomster

selv dei ville fiolane er overdådige i beddet mitt ennå

tagetesene fyller gryta

noen strandnelliker har funnet veien til hagen min

og noen nelliker overlevde vinteren og blomstrer no frodigt og fint

kantlobeliaene har blitt til en tett tue

jeg gikk på mega og kjøpte jordskokker puttet dem i jorden for 3 uker siden og jammen skyter dei til værs:))dette er spennende

storknebb,lav sort som kryper

og joda jeg også har buskroser:)

og gammeldagse roser:)ja alt dette blomstrer hos meg no + en del andre sorter:))

Men det er ikke bare blomster i hagen

jeg har jo litt urter,og løpstikka har jeg med vilje latt blomstre,og hvilken høgde ,på tide den får plass utenfor tønna tror jeg,der er gressløk og persille,ja perillen kjøpte jeg også på mega og den trives helt utmerket i tønna:)

og så har jeg luftløk,

luftløken danner klaser med småløk i toppen av en stengelnydelige til det meste

det ser bra ut med plommer og rips

litt mindre solbær i år enn i fjor men det er også greit:))

så som dere ser har ikke hagen min lidd medan jeg har vært borte:))ja og så måtte jeg jo ha med litt Danmark hjem da:)

nydelige steiner fra strendene i Danmark:))jeg har et nett med små også som jeg vil bruke i et fuglebad når jeg får skaffet meg det:)

13 kommentarer

Siste innlegg