Makrell

For tiden er det masse makrell i fjorden,no har ikke jeg vært så heldige med napp da men sønnen fikk 5 stk i kveld.Fisken var bitevillig og vi kunne nok fått masse mer om vi hadde villet.

Jeg er veldig glad i makrell,karane derimot :)dei spiser det om jeg serverer men det er ingen favoritt ikke egner den seg for langtidsfrysing heller.

Så satt jeg her da for litt siden og tenkte:))alle liker vi makrell i tomatsaus på brødskiva,hvorfor ikke lage det selv? som tenkt så gjort:))

jeg kokte 2 makreller etter å ha fjernet skinn og bein.Kokte inn en boks hermetiske tomater og et par ts tomatpurre.Rørte inn en god klatt ekte meieriesmør og litt salt og pepper.Grovhakket makrellen og rørte det ihop:))brukte ikke all tomatsausen så resten kan jeg fryse.

Dette smakte utrolig godt :)så i morgen blir det frokost med fersk hjemmelaget makrell i tomatsaus:))

Tror vi trygt kan fiske mer makrell jeg:))

9 kommentarer

Siste innlegg