Makrell fortsatt

God morgen og god søndag:))

Ja her skinner fortsatt sola så sommeren er nok ikke over nei:)

I går kveld var en slik fin sommerkveld,alt for fin til å sitte inne på så jeg tok med meg fiskestangen og ruslet ned til sjøen:)ja det er bare 200-300 m å gå 🙂

Jammen var jeg heldige en fin torsk beit på :)og en liten lyr,stakkaren burde få slippe fri men desverre hadde den nok bitt seg litt for fast til det.

Så kom sønnen ned og vi dro opp 5 flotte makreller da var jeg fornøgde:)

På kaia stod noen tilreisende fra Volda også og fisket ,misunte ikke dei som skulle stelle all den fisken for dei hadde halt opp en balje full.

Torsk og lyr ble saltet i går kveld,i dag skylte jeg dem og puttet i fryseren.Makrellen derimot måtte jeg vurdere litt,rensket dem fri for skinn og bein og la dem i kjøleskapet.

I dag kom ideen,makrellkaker:))og sånn ble det

faste fine kaker som jeg vil servere til middag i dag:)) nå som det er så masse makrell er det jo greit å variere i måten å servere dem på.

Til mine makrellkaker brukte jeg

600g reinskåret makrellfilet

0.5/1 ts salt

0.5 ts svart pepper.

4 små sjalottløk

1.5 dl melk

2 ss potetmel

Jeg kjørte fisk og løk gjennom kverna tilsatte det tørre og rørte inn melk litt og litt

Da sier jeg velbekommen om det kan friste noen å prøve :))

Men no er som sagt himmelen blå så det er på tide å bevege seg ut i dagen:))ønsker dere alle en deilig søndag

20 kommentarer

Siste innlegg