Innhøsting

Innhøstingen har begynt,siden Trasten er så glupsk på bæra våre i år måtte jeg begynne selv om ripsen ikke er skikkelig moden ennå.

Akkurat det gjør ikke noe,jeg ville lage rips gele og da er det lettest å få den stiv men noe halvmodne bær,så i dag plukket jeg en 10 liters bøtte full og kokte gele

det ble 20 glass i dag og som dere ser silte jeg hylleblomst saften også i dag og fylte på flasker.Saften ble overaskende god,veldig konsentrert så det skal ikke mye til i glasset.

Så var det lyren jeg fikk i går,etter å ha fått hengt i natt kunne jeg lage fiskekaker i dag,det ble 10 store fine kaker som vi tar til middag i morgen:))

prøvde meg såvidt med fiskestangen i kveld også,men fisken stod for langt ute så jeg gav opp etter 1 stor fin makrell,men det er ok det også.Makrellen jeg fisker blir nok brukt til pålegg for jeg har blitt helt hekta på min hjemmelagde makrell i tomatsaus

 

12 kommentarer

Siste innlegg