en helg er over

Da nermer denne helgen seg slutten,jeg har vært opptatt det meste av tiden så bloggen måtte vie plassen for andre aktiviteter.

I går kjørte vi på setra og ble der og kosa oss:))

jeg gikk innover marka på jakt etter blåbær medan mannen slo gress og hogde ned noen trær rundt hytta.

Egentlig såg jeg etter multer men det fant jeg ikke,blåbær derimot var det mengder av

No har vi masse deilig utover høsten og vinteren:))en smak av sommer

Det var så godt å bare være der i marka da finner jeg ro og kvile

på andre siden av vannet her kan dere skimte hyttene på setra,jeg hadde et stykke å gå etter bærturen.

Da jeg kom til hytta hjalp jeg til å rydde i hagen ,3 furutrær ble felt og skulle kvistes og hagen måtte ryddes,vi tok det verste men må opp igjen og rydde resten

en annen dag og da vil vi overnatte tenker eg

like greit å ta trærne før dei blir for høge,vi vil heller ha litt bjørk og rogn som vi kan holde litt lavere

joda fruen er fornøgde med jobben:))

Vel heime gikk kvelden med til å renske blåbærene.

I dag våknet jeg ganske så stiv og mørbanket og hodepinen har vært trasig,jeg gav opp og tok noen smertestillande for litt siden så endelig slipper verken tak fra kropp og hode.

Siden jeg er soknerådsleier har jeg nøkkel til kirka vår

så i dag ble jeg spurt om jeg kunne komme og låse opp for en liten gruppe som ønsket å se inni kirka.Jeg sa jo ja,så etter att jeg hadde forberedt middagen vår syklet jeg til Bjørke og låste opp.Kirka vår er ca 92 år gammel og nydelig utsmykket

med masse flott rosemaling,det er heldekende puter i benkane både i sete og rygg,ja selv dørene er vakre

Jeg måtte vente litt på gjestane som ville inn,men det var greit vi har jo nydelig utsikt fra kirketrappa også:)

det har vært ganske mange skyer på himmelen i dag men sol alikavel og ufattelig varmt,26+ i skyggen og lufta stod stille.Mulig denne trykkande varmen var med på å gi hodepine men jammen var det deilig alikavel:))

Jeg gikk ut i hagen etter middag og plukket en liter villbringebær og med litt blåbær i tillegg fikk vi en deilig desert til kaffen i dag.

Håper dere alle har hatt en fin helg:))

 

10 kommentarer

Siste innlegg