En smak av sommer

Sommeren er over,fredag er første høstdag i følge almanakken.

Vi har alikavel hatt en fin dag,opplett og gløtt av sol innimellom og temperaturen er helt ok.

Jeg forsøkte meg på fiskestangen i dag morges men det var 0 napp,da jeg hadde pakket vekk utstyr og låst naustet kom et par eldre damer fra Tyskland,joda napp på første kast :)) det var nok ikke meningen att jeg skulle fiske,

Fisk hadde vi alikavel til middag :))hjemmelaget fiskesuppe med 3 fiskeslag i ,selvsagt selvfisket i sommer 🙂

Jeg ruslet opp igjen og satte meg i hagen med nabofruen og der hadde vi en hyggelig prat.

Men pliktene kaller,det er masse bær som skal takast vare på slik att vi får en smak av sommer utover høsten og vinteren:))

Jeg plukker inn siste rest av ripsbær

Fortsatt står baljen på kjøkken bordet har ikke bestemt meg om det skal renskast til desert eller bare safte det :)kanskje det blir begge deler.Det er jo friskt med en skål rips når snøen daler ned ute.

Jeg har plukket inn masse villbringebær og i dag kokte jeg sylte av halvparten

dette er virkelig en smak av sommer,ikke noe sylte smaker bedre enn den av villbringebær:))og hele huset dufter no av deilig bringebær:))

Ønsker dere alle en fin kveld

10 kommentarer

Siste innlegg